تبلیغات هدفمند راهی به سمت موفقیت تجاری2024-07-23
بازاریابی هدفمند Targeted Marketing تعریف، روشها و نکات کلیدی
دستهبندی هم جزو کارهایی است که سیستمهای اتوماسیون آن را برعهده میگیرند. مثلاً میتوانید اطلاعات فرم درخواست مشاوره رایگان را در یک شیت ثبت و آن را به نرمافزار اضافه کنید. دربارهٔ نحوهٔ بخشبندی، در مقالهٔ «بازار هدف چیست + راههای شناسایی بازار هدف» مفصل صحبت کردیم.
تنوع در انتخاب روشها، زمانی موفق است که خلاقیت، پیام تبلیغاتی شما را به چیزی فراتر از تبلیغات صرف تبدیل کند. اما تبلیغات آفلاین، مثل یک درخت کهن است که ریشه در اعتماد مخاطبان دارد. بیلبوردها، تبلیغات تلویزیونی، و حتی بروشورها هنوز هم تأثیر عمیقی بر ذهن و احساس مشتریان میگذارند.
همانطور که در طول مقاله نیز اشاره کردیم تبلیغات باید اصولی و استاندارد باشد تا به نتیجه دلخواه برسد. برای این که بهترین بازخورد را داشته باشید باید به تبلیغات به چشم سرمایهگذاری نگاه کنید، یک سرمایهگذاری بلندمدت که در صورت موفقیت چندین برابر سود به همراه دارد. اگر میخواهید بلاگری را در شبکههای اجتماعی داخلی شروع کنید، روبیکا بهترین گزینهٔ شماست؛ چون هم محبوب است، هم امکانات... در Telegram Ads تنها میتوانید متن آگهی و لینک خود را بگذارید و امکان نمایش فیلم، عکس یا حتی لینک سایر سایتها را ندارید. شعار تبلیغاتی نایک، یکی از الهامبخشترین شعارهای تبلیغاتی در تاریخ است. تبلیغات سنتی همچنان یکی از محبوبترین و موثرترین راههای تبلیغاتی هستند.
چرا پنل اس ام اس پیام رسان را انتخاب کنیم ؟
در سامانه پیامکی پیام رسان می توانید بصورت آنلاین ثبت نام کنید و در کمتر از 5 دقیقه پنل اس ام اس خود را به همراه خط هدیه و پیامک رایگان تست دریافت کنید. پنل پیامکی پیام رسان تحت وب است و می توانید با هر دستگاهی وارد پنل پیامکی شوید و اقدام به ارسال پیامک تبلیغاتی ، پیام اطلاع رسانی و پیام های مشتری مداری نمایید. تبلیغات هدفمند (Targeted Advertising) به عنوان یکی از انواع دیجیتال مارکتینگ به نوعی تبلیغات را با توجه به علایق و ویژگیهای خاص مصرف کنندگان شخصی سازی میکند.
البته بهتر است ۲۱ Toncoin خریداری کنید که با کم شدن کارمزد از آن همچنان قادر به اجرای تبلیغات باشید. پلتفرم تبلیغات تلگرام به شما این امکان را میدهد که بهطور همزمان به چندین سازمان و همچنین حساب تبلیغاتی شخصی خود وارد شوید. برای جابجایی بین حسابها، کافی است روی نام خود در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید و گزینه «Switch to…» را از منو انتخاب کنید.
بنابراین، اندازهگیری و تحلیل دادههای بهدستآمده ضروری است و باید تا میتوانید داده جمعآوری کنید. برای این کار میتوانید A/Bتستهای مختلف در مقیاس کوچک نیز انجام دهید و از نتایج آن در پیشبرد طراحی کمپین تبلیغاتی خود استفاده کنید. اندازهگیری و ارزیابی نتایج به کسبوکارها کمک میکند تا متوجه شوند که تبلیغات آنها تا چه حد موثر بودهاند.
در این مطلب از ویپدیا توضیح میدهیم که تبلیغ هدفمند چیست، چه مزایایی دارد و چگونه باید یک تبلیغ هدفمند داشته باشیم. این اطلاعات میتوانند شامل سن، جنسیت، موقعیت مکانی، تحصیلات، و درآمد مخاطبان باشند. به عنوان مثال، یک شرکت تولیدکننده لوازم آرایشی میتواند تبلیغات خود را به زنانی که در سنین 25 تا 35 سال هستند، علاقهمند به لوازم آرایشی و در منطقه تهران زندگی میکنند، نمایش دهد. ۷- در مورد پربازدید ترین رسانه هایی که مخاطبان هدف شما در آن حضور دارند تحقیق کنید. هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما میفرستیم. راهاندازی کمپینهای Targeted Marketing، بهتنهایی امکانپذیر نیست؛ چرا که این مدل بازاریابی، بر اساس کردآوری و تحلیل دادهها، پیش میرود.
از طرف دیگر به نفع کسبوکارها است زیرا به طور بهینه بودجه تبلیغاتی خود را مصرف میکنند، هزینههای اضافی کاهش و نرخ بازگشت سرمایه افزایش مییابد. در میان روشهای مختلف تبلیغات هدفمند، تبلیغات پیامکی از پنل اس ام اس به دلیل ویژگیهای خاص خود به عنوان یکی از بهترین و مؤثرترین روشها شناخته میشود. ایجاد تبلیغات هدفمند به کسبوکارها کمک میکند تا تبلیغات خود را به طور موثرتری طراحی و اجرا کنند و نتایج بهتری از تبلیغات خود کسب کنند. دادههای مخاطبان هدف به کسبوکارها کمک میکند تا تبلیغات خود را به طور موثرتری طراحی و اجرا کنند.
حال که شما مخاطب خود را شناسایی و دسته بندی کرده اید، بهتر است که تبلیغات هدفمند خود را مطابق با سلیقه آن ها انجام دهید. برای اینکه بتوانید تبلیغات هدفمند خود را در پلتفرم اینستاگرام انجام دهید لازم است که پیج های مشهور و یا اینفلوئنسرهای محبوب را بشناسید. برخی از این اینفلوئنسرها دارای دنبال کنندگانی هستند که می توانند مشتریان و یا مخاطبان شما باشند.
اگر به دنبال تأثیرگذارترین روش تبلیغات در فروش هستید، هدفگذاری بر اساس کلمات کلیدی میتواند گزینه مناسبی باشد. برای مثال، اگر فردی عبارت «بلیط قطار گرگان تهران» را جستجو کند، تبلیغ صفحه فروش بلیط این مسیر در یک سایت معتبر گردشگری میتواند در صدر نتایج جستجو نمایش داده شود. در این روش، تبلیغات بر اساس عواملی مانند سن، جنسیت، میزان درآمد و سطح تحصیلات به کاربران نمایش داده میشوند. مثلاً یک مؤسسه کنکوری میتواند تبلیغات خود را برای افراد ۱۷ تا ۱۹ ساله هدفگذاری کند تا بیشترین بازدهی را از تبلیغات پولی خود داشته باشد. این امکان برای ما ایرانیها فعال نیست؛ ولی همچنان میتوانیم مخاطبان را بر اساس پارامترهای مختلف مثل علایق یا جنسیت دستهبندی کنیم.
هرچند، متخصصان بازاریابی شبکههای اجتماعی هزینههای نمایش، هزینه هر کلیک، تبدیل و سایر پارامترها را هم در نظر میگیرند. آمار و نتایج تبلیغات، اطلاعات دقیقی از رفتار و علایق کاربران در اختیارتان قرار میدهد. حتی ممکن است باعث شود در هدف، دستهبندیها، انتخاب رسانه یا محتوای خود تجدیدنظر کنید.
در همین ابتدای کار لازم است که با توجه به اهدافی که دارید بودجه خود را مشخص کنید و سعی در متعهد بود به آن داشته باشید. این کار به شما کمک می کند تا در آینده بدانید که منابع خود را به چه شکل و در کجا سرمایه گذاری کنید. همچنین به راحتی نیز می توانید میزان نرخ بازگشت سرمایه را اندازی گیری کنید. یکی از مواردی که باعث موفقیت شما در تبلیغات هدفمند می شود، تحلیل رقبا است. استفاده از تجربیات رقبا در استراتژی کمپین تبلیغاتی و تبلیغات قبلی و به کارگیری اطلاعات آن ها کمک می کند که با یک تحلیل درست قدمی موثر در روند تبلیغات خود بردارید. در ابتدای کمپین، اطلاعات لازم را جمعآوری کرده و چالشهای پیش رو را شناسایی کنید.
- {
- برای خیلی از بازاریابان دیجیتال و برندهای صنعت تجارت الکترونیک، این نوع تبلیغات ابزاری ضروری برای ارائه محتوای شخصی سازی شده هستش که کاربران با اون درگیر بشن. |}{
- سایر عواملی که می تونن هدف گذاری تبلیغات رفتاری رو شکل بدن شامل لینک های کلیک شده، خریدها، زمان صرف شده در صفحات وب، دنبال کردن رسانه های اجتماعی و موارد دیگه می شه. |}{
- میتوانید گروه موردنظرتان – کسی که ویژگیهای آن به مشتری احتمالی شما نزدیک است – انتخاب کنید تا تبلیغ فقط به او نمایش داده شود. |}
- ناگفته نماند که ادوردز و پلتفرم ادز هریک از شبکههای اجتماعی، از مهمترین ابزارهای این نوع تبلیغات محسوب میشوند.
- به همین خاطر، در ادامه، برخی از ابزارهای تأثیرگذار بر Targeted Marketing که شما را در بهرهگیری از این متد، یاری میکنند را برایتان شرح خواهیم داد.
- تصاویر، پیامها و مطالبی که بهخوبی طراحی شدهاند در دسته محتواهای خلاقانه قرار گرفته و تأثیر زیادی در جذب مخاطبان دارند.
دادههای حاصل از این ابزارها به برندها کمک میکنند تا نقاط ضعف و قوت تبلیغ خود را شناسایی کنند. تحلیل این دادهها، کلید موفقیت در بهینهسازی استراتژیهای تبلیغاتی است. برای مثال، فروشگاههای اینترنتی با ارائه پیشنهادات سفارشی و نمایش محصولات مرتبط، میتوانند تعامل با مشتریان خود را بهبود بخشند. تثبیت جایگاه برند در ذهن مخاطبان یکی دیگر از اهداف کلیدی برنامههای بازاریابی است.
باید منابع و کانالهای مناسب آنها را شناسایی کرده و براساس جزئیاتی که به کارتان میآید آنها را تقسیمبندی کنید. برای هریک از کمپینهای خود میتوانید بهراحتی به سراغ یکی از این فهرستها بروید. تعداد نمایشها، تعداد دفعاتی است که تبلیغات یک کسبوکار نمایش داده میشوند.
چگونه بهبود فروش را با مشاوره تضمین کنیم؟
کمپین تبلیغات هدفمند به کسب و کارها این امکان را میدهد که با استفاده از اطلاعات دقیق درباره مخاطبان، پیام های تبلیغاتی خود را به گروههای خاصی از مردم ارسال کنند. این نوع تبلیغات به دلیل شخصیسازی محتوا، هم برای بازاریابان و هم مصرفکنندگان مفید است و باعث افزایش تعامل و فروش میشود. یعنی شما می توانید با دقت بسیار بالا افراد و مخاطبین خود را شناسایی و آن ها را هدف تبلیغات پیامکی خودتان قرار دهید. تبلیغات هدفمند تأثیرات بسزایی در بازاریابی، افزایش فروش، ایجاد برند و توسعه کسب و کار دارد. تبلیغ به شما کمک میکند تا در مسیر صحیح با هزینه کاملاً مشخص و برآورد شده بتوانید سریعتر، سادهتر و کم هزینهتر به قلههای موفقیت و کسب سود از فروش دست پیدا کنید.
هدفگذاری رسانههای اجتماعی به برندها کمک میکند تا از رفتار مصرفکنندگان در وب، موتورهای جستجو و رسانههای اجتماعی برای ارائه تبلیغاتی که منعکس کننده علایق آنها هستند، استفاده کنند. هدف گذاری مجدد یا ریتارگتینگ، ابزاری موثر برای بازاریابان دیجیتال است که برای مشتریانی که قبلاً به برند علاقه نشان دادهاند، تمرکز میکند. این روش با استفاده از پیام های تبلیغاتی مرتبط با رفتارهای قبلی مشتریان، آنها را مجدداً هدف قرار میدهد. کسب و کارهایی که میخواهند، در منطقه و محله ی خود تبلیغات و آگاه سازی داشته باشند، می توانند از پنل پیامکی پیام رسان استفاده نمایند.
برای تبلیغات اینترنتی باید آن ها را شناسایی کرده و برای ایجاد تبلیغات به سراغ آن ها بروید. این کسب و کارها مخاطبان خود را بر اساس نوع صنعت و یا نیازهای آن دسته بندی می کنند که می تواند بسیار موثر نیز باشد. در نهایت، تبلیغات هدفمند ابزاری قدرتمند برای بهبود کارایی و اثربخشی کمپینهای تبلیغاتی شماست که با برنامهریزی دقیق و تحلیل مداوم، میتواند نتایج قابل توجهی را به همراه داشته باشد. موفقیت کمپین تبلیغاتی را با دقت زیر نظر بگیرید تا مطمئن شوید تبلیغات شما به حداکثر بهرهوری میرسد.
{شبکههای اجتماعی را دست کم نگیرید!
|}این نوع تبلیغات انعطافپذیری بالایی دارند و میتوانند به سرعت به سمت مخاطب هدف بازار بروند. تحقیقات بازار شامل استفاده از دیتاها، نظرسنجیها و بررسی رفتار مخاطبان است. این دادهها به شما امکان میدهد تا به مخاطبان هدف خود نزدیکتر شوید و اطلاعات ارزشمندی درباره آنها بهدست آورید.
یکی دیگر از مواردی که می تواند به شما کمک کند این است که تبلیغات خود را در زمانی معین و با برنامه ارائه دهید. پیدا کردن زمان مناسب برای راه اندازی کمپین های تبلیغاتی یکی از مهم ترین مواردی است که می تواند در روند تبلیغات شما تاثیر بسزایی داشته باشد. تبلیغات هدفمند را در هر یک از پلتفرم های تبلیغاتی باید به گونه ای خاص انجام دهید که هر یک می تواند نکات و یا قوانین خاص خود را داشته باشد.
پلتفرم های تبلیغاتی کوئری های جستجو و عادت های کاربران رو تجزیه و تحلیل می کنن و از این داده ها برای نمایش تبلیغات پولی در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) استفاده می کنن. سامانه پیام رسان با اتکا به تیم حرفه ای و کاربلد خود توانسته تمامی ایرادات موجود در این بستر را پوشش دهد و بدون هیچ کمی و کاستی بهترین خدمات را شامل حال کاربران خود کند. مثلا کلمه "سایت" دارای مفهومی کلی است و اجرای تبلیغات روی آن، آوردهی چندانی برای شما نخواهد داشت و ممکن است بودجه شما را هدر دهد. اما اگر تبلیغات متنی خود را مشخصتر کنید به گونهای که هدف خاصی را بیان کنند، تبلیغات شما به موفقیت نزدیکتر میشود. با هدفمندسازی تبلیغات، تبلیغها به شکلی زمانبندی شده و در کانالهایی که مخاطبان مورد نظر ترجیح میدهند، نمایش داده میشوند.
حتما شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) رو برای اندازه گیری موفقیت تبلیغات دیجیتال هدفمندتون دنبال کنین. اگر از تبلیغات رسانه های اجتماعی استفاده می کنین، خیلی از سایت ها اطلاعات مختصر و مفیدی در مورد فعالیت و رفتار خریدار ارائه میدن. برای قرار دادن یک تبلیغ هدفمند آنلاین، باید در یکی از شبکه های تبلیغاتی، یک کمپین ایجاد کنین. این شبکه ها تبلیغات رو بر اساس داده های کاربران مثل دموگرافی، سابقه خرید یا رفتار دیجیتالی به مخاطبان نشون میدن.
برگه «Statistics» یک نمای کلی از تبلیغات شما، مانند تاریخ ایجاد، CPM، بودجه و بازدیدهای کلی دارد. برای یافتن نمونههایی از ارائۀ کد تخفیف تأثیرگذار و هدفمند برای جذب مشتری و بهبود نرخ کلیک، میتوانید به مقالۀ «پیامک تخفیف جذاب» مراجعه نمایید. برای محاسبۀ هر کلیک از سمت مخاطبان، روی لینکهای تبلیغاتیتان، سرعت بارگذاری صفحات فرود و دیگر پیجهای وبسایت، نقشی تعیینکننده دارد. با سریعتر لود شدن صفحات، مشتری همچنان به فهمیدن بیشتر دربارۀ محتوای لینک شما، علاقمند است. عنوان صفحات فرود، تیترهای مربوط به محتوای تبلیغاتی، جملاتی که در بالای هر صفحه نمایش داده میشوند و حتی لغات موجود در نامک (URL) هر لینک، در ترغیب کاربران به کلیک روی آن، مؤثراند. نایکی بهجای نمایش صرفاً محصولاتش، افراد واقعی را نشان داد که با کفشها و لباسهای این برند ورزش میکردند.
با تبلیغات هدفمند، می تونین نرخ تبدیل خودتون رو با دسترسی به افراد مناسب با پیام مناسب بهبود ببخشین. کسب و کارهایی که میخواهند تبلیغات B2B داشته باشند و جامعه هدف آنها مشاغل و کسب و کارهای دیگر است می توانند با پنل پیامکی پیام رسان، ارسال به مشاغل داشته باشند. همانطور که می دانید روزانه تعداد کسب و کارهایی که در ایران از روش ارسال پیامک تبلیغاتی بهره می برند در حال افزایش است. ارسال پیامک تبلیغاتی از طریق پنل اس ام اس مزایای بسیاری نسبت به سایر روش های دیگر دارد .
با هماهنگ کردن تلاش های بازاریابی با استراتژی کلی بازاریابی خودتون ، می تونین مطمئن بشین که به طور موثری از منابع استفاده و برای رسیدن به یک هدف مشترک کار می کنین. کاهش دادن مقدار CPA برای خیلی از کسب و کارها یک هدف کلیدی به حساب میاد؛ چون می تونه به شما کمک کنه از بودجه تبلیغاتی خودتون ارزش بیشتری کسب کنین و ROI کلی خودتون رو بهبود بدین. در پلتفرم تبلیغاتی گوگول، هزینه ها بر اساس یک سیستم مناقصه تعیین می شه. بازاریابان حداکثر مبلغی رو که حاضر هستن به ازای هر کلیک مخاطب روی تبلیغ بپردازن مشخص می کنن و گوگل قیمت و موقعیت آگهی رو بر اساس کیفیت کلی تبلیغ و بالاترین قیمت پیشنهادی تعیین می کنه.
هیچ کاری خصوصا در زمینه تبلیغات، بدون استراتژی مدون و اصولی به نتیجه نمی رسد. بلکه باید اهداف خود را مشخص کنید، مزایای رقابتی خود را در هر بخش از بازار تعیین کنید، چگونگی تقویم محتوایی خود را مد نظر قرار دهید و …. در نهایت باید شاخص ها را در نظر بگیرید و مشخص کنید که تا چه حد به آن ها دست پیدا کرده اید. در دنیای امروزی، تبلیغات به تنهایی نمیتواند موفقیت یک کسب و کار را تضمین کند.
اینجا کلیک کنید