تأثیرگذار مدیریت محتوا

شناسایی شاخص های مدیریت محتوای دیجیتال با هدف افزایش درگیری کاربران فضای مجازی با رویکرد فراترکیب

شرکت‌های خصوصی مسئول توسعه و مدیریت این CMSها هستند؛ سیستم‌هایی که فرآیند طراحی بسیار زمان‌بری می‌طلبند و تنها کسانی که مجوز آن را خریده‌اند اجازه دسترسی و استفاده دارند. شما می‌توانید با مطالعه مقالات آموزش وردپرس چیست؟ چه کاربردی دارد و چرا با ورد پرس سایت بسازیم؟ و جوملا چیست؟ اطلاعات خودتان را در این زمینه تکمیل نمایید. به‌دلیل حضور همین ویژگی، توسعه‌دهندگان مختلف می‌توانند برای بهره‌وری بیشتر از این CMSها، افزونه‌هایی را طراحی کنند. به‌طور مثال، افزونه وردپرس مانند ووکامرس، یکی از معروف‌ترین‌های این حوزه است که سایت شما را به فروشگاه اینترنتی تبدیل می‌کند. یک خانه بسیار بزرگ را تصور کنید که در آن تمام متن، تصاویر، ویدیوها و سایر محتوای وب‌سایت شما به‌طور مرتب چیده و سازمان‌دهی می‌شود.

درک اینکه یک مدیر محتوا چه کاری انجام می دهد به شما ایده روشنی از نقش، مسئولیت ها و وظایف می دهد و به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که آیا این مسیر شغلی مناسبی برای شما است یا خیر. در این مقاله، وظایف روزانه یک مدیر محتوا، شرایط لازم برای تبدیل شدن به یک مدیر و حقوق مورد انتظار را برای شما شرح می دهیم.ارقام حقوق و دستمزد منعکس کننده داده های فهرست شده در مورد حقوق واقعی در زمان نوشتن است. حقوق ممکن است بسته به سازمان استخدام کننده و تجربه، سابقه تحصیلی و محل کاندیدا متفاوت باشد. چندین سیستم مدیریت محتوا داخلی وجود دارد که جزو بهترین گزینه ها برای سایت های تولید محتوا هستند. شما با استفاده از این سیستم ها، می توانید محتوایی قابل قبول، تاثیرگذار و پربازده را تولید و منتشر کنید. بااین‌حال مدیر محتوا باید بهترین شیوه‌ها برای تولید محتوای بهینه برای موتورهای جست و جو را بداند.

آشنایی با سیستم های تولید و مدیریت محتوا، جزو مهم ترین و کلیدی ترین گام ها در تولید محتوای تاثیرگذار و پربازده است. این سیستم ها اغلب بر اساس استاندارد های تولید محتوای گوگل و سایر موتور های جست و جو عمل می کنند. به همین دلیل استفاده از یک سیستم مدیریت محتوای مناسب، می تواند تاثیر بسزایی در کیفیت محتوای نهایی و میزان ترافیک صفحه اینترنتی شما داشته باشد. با توجه به اهمیت این موضوع، در این مقاله به معرفی 4 سیستم مدیریت محتوا ایرانی پرکاربرد پرداختیم که می توانند شما را در تمامی مراحل محتوا سازی اینترنتی از تولید و ویرایش گرفته تا سئو و انتشار آن یاری کنند. این فرد مسئول برنامه‌ریزی، تولید، مدیریت و ارتقاء محتوای یک وب‌سایت، اپلیکیشن، شبکه‌های اجتماعی و سایر پلتفرم‌های آنلاین است. وظایف مدیر محتوا بر اساس نوع سازمان، صنعت و استراتژی‌های کسب و کار متغیر است، اما در کل این فرد به تضمین کیفیت و متناسب بودن محتوا با هدف و استراتژی کلان سازمان می‌پردازد.

با کمی جست و جو در اینترنت می توانید تعداد زیادی سیستم مدیریت محتوا ایرانی را بیابید که هر یک در نوع خود منحصر به فرد هستند و امکانات متنوعی را در اختیار کاربران خود قرار می دهند. از همین رو در این بخش می خواهیم 4 مورد از بهترین سیستم های مدیریت محتوا ایرانی را که می توانند به شما در افزایش بازده و ترافیک صفحه وبلاگتان کمک کنند معرفی کنیم. سیستم مدیریت محتوا یک سرویس آنلاین در راستای تسهیل فرایند تولید و انتشار محتوای اینترنتی است که در چند سال اخیر، به طرز چشم گیری رشد کرده است. امروزه تعداد زیادی سیستم مدیریت محتوا ایرانی وجود دارد که صاحبان وبلاگ ها و صفحات مجازی در پلتفرم های مختلف می توانند به منظور تولید و بهبود کیفیت محتوای متناسب با فعالیت خود از آن ها استفاده نمایند. از همین رو، در جهت آشنایی هر چه بیشتر شما با این سیستم ها و ویژگی های منحصر به فرد آن ها، در این مقاله به معرفی 4 سیستم مدیریت محتوا ایرانی پرکاربرد خواهیم پرداخت.

گفتنی است که آثار این نویسنده افتخارات فراوانی (از جمله جایزه‌ی Independent Publisher Book) را برایش به ارمغان آورده‌اند؛ از میان این آثار می‌توان به عناوینی چون «قدرت محتوا» و «مدیریت بازاریابی محتوا» اشاره کرد. این می تواند به جذب ترافیک به وب سایت شما، تبدیل ترافیک به سرنخ، ایجاد قدرت در یک صنعت خاص، ایجاد بک لینک و دستیابی به نتایج بلند مدت دیگر کمک کند. اما ساختن یک وبلاگ از ابتدا، حتی برای توسعه دهندگان با تجربه، دشوار است. همانطور که در بالا توضیح داده شد، یک CMS به شما امکان می دهد تغییرات را در سایت خود سریعتر و آسان تر انجام دهید. از به روز رسانی های اصلی، مانند طراحی مجدد وب سایت گرفته تا به روز رسانی های جزئی، مانند تغییر تصویر در صفحه اصلی خود. اگر نگاهی به ویرایشگر نقش کاربر در وردپرس بیاندازید به خوبی متوجه این موضوع می شوید.

سیستم‌ مدیریت محتوای منبع باز به نرم‌افزارهایی گفته می‌شود که کدهای آن در دسترس همه افراد قرار دارد. به‌طور معمول، توسعه‌دهندگان نرم‌افزارها کدهای این برنامه‌ها را بررسی و با ارائه نسخه‌های جدید، مشکلات آن را برطرف می‌کنند. عبارت CMS زیاد شنیده می‌شود و اولین سوالی که در ذهن ما شکل می‌گیرد، «سیستم مدیریت محتوا یا CMS چیست؟» خواهد بود. بنابراین این مقاله را به توصیف این سیستم همه‌فن‌حریف اختصاص دادیم تا به پاسخ سوال‌مان برسیم. البته که در طول مسیر جذاب یادگیری، شما با انواع CMS و مهم‌ترین پارامترها برای انتخاب بهترین CMS هم آشنا خواهید شد.

حتی برای پروژه‌های خاص، CMS‌های سفارشی می‌توانند بهترین انتخاب باشند.برای انتخاب مناسب‌ترین CMS، باید نیازها، اهداف و بودجه خود را در نظر بگیرید. با درک تفاوت‌ها و قابلیت‌های هر نوع CMS، می‌توانید سیستمی را انتخاب کنید که به بهترین شکل ممکن به رشد کسب‌وکار یا پروژه شما کمک کند. CMS‌های مبتنی بر ابر نوعی از سیستم‌های مدیریت محتوا هستند که نیازی به نصب یا میزبانی ندارند و از طریق اینترنت قابل دسترسی هستند. این CMS‌ها معمولاً برای کاربران مبتدی و کسانی که به دنبال راه‌حلی سریع و آسان هستند، گزینه مناسبی محسوب می‌شوند. چم‌وخم استراتژی بازاریابی محتوا را آموزش ببینید و به ظریف‌ترین نکات آن دسترسی پیدا کنید.

حتماً شده به یک سایت از یک کمپانی مراجعه کنید و متوجه شوید که آن سایت برای زبان‌های مختلف و کشورهای متفاوت وب‌سایت‌های مخصوص دارد. برای سرعت بخشیدن به فرایند بازاریابی دیجیتال‌تان تولید محتوا را به سایت سفارش تولید محتوا ترجمیک بسپارید و خودتان فقط مسئولیت بارگذاری آن را بر عهده بگیرید. حتما شما هم مثل من با دیدن این جمله تکراری و کلیشه‌ای اخم‌هایتان را در هم می‌کشید و احساس می‌کنید که قرار است باز هم همان حرف‌های همیشگی را بشنوید! چراکه قرار است با ابزارهایی آشنا شویم و به کمک آن‌ها مدیریت این پادشاه را در دست بگیریم. این موارد بخشی از مهارت‌های مورد نیاز یک شخص در راستای انجام هر چه بهتر وظایف مدیر محتوا است.

به عنوان مثال افزونه Semrush’s SEO Writing Assistant وردپرس، به شما کمک می‌کند تا محتوایی خوانا تولید کنید و آن را برای موتورهای جست‌وجو و کاربران بهینه کنید. تولید محتوای متنی به عنوان یکی از ارکان اصلی جذب مخاطب و ایجاد ارتباط موثر در دنیای دیجیتال امروز، نه تنها نقش مهمی ایفا می‌کند بلکه مستلزم توجه به نکات کلیدی است که می‌تواند به بهبود کیفیت محتوا کمک کند. با گسترش روزافزون اطلاعات و رقابت‌های شدید در این حوزه، تولید محتوای متنی موفق نیاز به درک عمیق از نیازها و علاقه‌مندی‌های مخاطبان دارد. این فرآیند شامل بررسی و تحلیل کلمات کلیدی و مفاهیم مرتبط است که می‌تواند به ارتقاء سئو کمک کند و در نتیجه، دسترسی به محتوای شما را آسان‌تر کند. پارس نیوک 2، نسخه دوم و کامل تر سیستم مدیریت محتوا ایرانی پارس نیوک است که به دلیل امکانات خاص و منحصر به فرد خود، نزد کاربران ایرانی بسیار مورد استقبال و توجه قرار گرفت.

به خصوص نسل جدید این سیستم‌های مدیریت محتوا که بسیار تکامل یافته هستند و می‌توان با کمک ابزارهای آنان کارهای خیلی زیادی در یک وب‌سایت کرد. مسئولیت حیاتی مدیر محتوا، اصلاح استراتژی محتوا بر اساس عملکرد محتوای منتشر شده است. آنها از ابزارهای تحلیل محتوا برای سنجش کارایی هر کمپین استفاده می کنند و از نتایج آن برای افزایش کارایی کمپین های آتی استفاده می کنند. داشتن تجربه کار با نرم افزار تجزیه و تحلیل محتوا یک مزیت اضافی است زیرا به شما کمک می کند داده ها را تفسیر کنید، عملکرد را ارزیابی کنید و بر اساس آن نتیجه گیری های عملی بگیرید. مدیر محتوا همچنین بر تعامل کاربر نظارت می کند، به سؤالات و نظرات پاسخ می دهد و برای محتوای آینده یادداشت می کند.

برای همین است که مارک شاو در این کتاب در کنار آموزش اصول تبلیغ‌نویسی، درباره روان‌شناسی مخاطب و برقراری یک ارتباط ترغیب‌کننده با مشتری نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. تمام آثار جو پولیتزی می‌تواند پکیجی از منابع کاربردی در بازاریابی محتوا باشد؛ اما این کتاب پرطرفدار، یک دستیار تمام‌عیار برای اهالی بازاریابی و محتوا شناخته می‌شود. می‌توان گفت این کتاب، روش‌های مختلفی را آموزش می‌دهد تا شما بتوانید محتوایی واضح، مختصر و مجذوب‌کننده خلق کنید و با تکنیک‌هایی مانند داستان‌های کاربر، نویسندگی دونفره و … به بلندترین اهداف کسب‌وکاری‌تان برسید. در واقع «طراحی محتوا» یک منبع ارزشمند از استراتژی محتوا است که شما را به نویسنده-استراتژیستی اثرگذار تبدیل می‌کند. بدون هیچ شکی، تطابق کامل سی‌ام‌اس مورد نظر شما با فرآیندها و کمپین‌های سئو یکی از مهم‌ترین نکاتی است که قبل از انتخاب یک سیستم مدیریت محتوا باید به آن دقت کرد.

یک سیستم مدیریت محتوای مقیاس‌پذیر باید بتواند حجم فزاینده‌ای از محتوا، کاربران و تعاملات را بدون به خطر انداختن عملکرد یا تجربه کاربری در خود جای دهد.مقیاس‌پذیری شامل گسترش عمودی و افقی است. منظور از مقیاس‌پذیری عمودی، توانایی مدیریت محتوا و کاربران هر چه بیشتر در یک نمونه از CMS با افزودن منابع بیشتر مانند CPU، حافظه یا ذخیره‌سازی است. این نکته به‌ویژه برای مشاغلی که شاهد افزایش فصلی در ترافیک خود هستند یا قصد دارند حضور دیجیتالی‌شان در مناطق یا زبان‌های مختلف را گسترش دهند، بسیار مهم است. سی‌ام‌اس (CMS) مخفف “سیستم مدیریت محتوا” است که به نرم‌افزار یا پلتفرمی اطلاق می‌شود که به کاربران این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به دانش برنامه‌نویسی، محتوای وب‌سایت خود را مدیریت و به‌روزرسانی کنند. این سیستم‌ها معمولاً دارای رابط کاربری ساده‌ای هستند که به کاربران اجازه می‌دهند تا به راحتی متن‌ها، تصاویر، و سایر عناصر سایت را اضافه، ویرایش یا حذف کنند.

هر کسب‌وکاری که بخواهد در فضای آنلاین موفق باشد، باید به اهمیت تولید محتوای متنی توجه ویژه‌ای داشته باشد. برای مثال، یک وب‌سایت تجاری که هدفش جذب مشتریان جدید است، نیاز به محتوای متنی تبلیغاتی، توضیحات محصول و مقالات آموزشی دارد تا بتواند بازدیدکنندگان را تبدیل به مشتری کند. علاوه بر این، محتوای اثرگذار نقش اساسی در بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) ایفا می‌کند، زیرا می‌تواند بازدید و رتبه سایت را در نتایج جستجو بهبود بخشد. با ترکیب کلمات کلیدی مرتبط و ارائه اطلاعات ارزشمند، محتوای می‌تواند ترافیک ارگانیک را جذب کند و باعث افزایش نرخ تبدیل شود. کتابی مختصر، روان و عملی که راهنمایی کامل و تأثیرگذار برای تولید و مدیریت محتوای وب است و جذاب‌تر اینکه، مطالعۀ آن تنها در یک روز به پایان می‌رسد.

پیش از هر چیز باید بدانید که سیستم‌های مدیریت محتوا امروزه در بهترین حالت خود قرار دارند. بسترهای غنی و کاربردی زیادی در زمینه مدیریت انواع محتوا ساخته و پرداخته شده‌اند و تولید محتوا را تبدیل به یک فرآیند پویا و سازمان‌بندی‌شده تبدیل کرده‌اند. با وجود تنوع گسترده محتوا و امکانات زیادی که برای مدیریت واحد محتوا در سطح وب و ارتباطات به وجود آمده است، ما کماکان به مدیر تیم محتوا نیاز داریم. تولید محتوای اثرگذار شامل درک مخاطب هدف، ایجاد مطالب جذاب و مرتبط و ارائه آن به شیوه‌ای واضح و قانع کننده است. محتوای خوب و تاثیرگذار همچنین باید ساختار مناسبی داشته باشد، برای موتورهای جستجو بهینه شده و با اهداف کلی وب سایت همسو باشد. پیش از ظهور CMS، طراحی وب سایت ‌ها نیازمند دانش تخصصی در زمینه برنامه‌نویسی و کدنویسی بود.

فرآیندهای کاری باعث می‌شوند که اگر یک کاربر محتوایی را در پنل ثبت کرد، تنها با تایید مدیر سایت منتشر شود. کاربران و مجوزهای هرکدام (مانند مجوز نویسندگی، ویرایش، مدیر سایت)، توسط بخش مدیریت کاربران انواع CMS کنترل می‌شوند. برای دریافت کتاب قدرت محتوا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید. جو پولیتزی (Joe Pulizzi) یکی از برجسته‌ترین متخصصان حوزه‌ی بازاریابی محتوایی در سراسر جهان است. او تاکنون سه شرکت موفق را بنیان نهاده و سمینارهای پرشماری را در راستای آموزش ایده‌های تجاری خویش برپا نموده است.

علاوه بر این، بهینه‌سازی محتوا با اطمینان از دسترسی آسان، خواندنی و جذاب بودن محتوا، تجربه کاربری ایجاد می‌کند. محتوای بهینه شده با سرفصل‌ها، زیرعنوان‌ها و نقطه‌های واضح ساختار یافته است که باعث می‌شود بازدیدکنندگان بتوانند به راحتی در آن پیمایش کنند و پاسخ سؤال خود را بیابند. علاوه بر این، صدا و لحن محتوای برند نقش مهمی در تعامل و طنین‌اندازی با مخاطبان هدف دارد. با هماهنگ کردن لحن محتوا با ترجیحات و انتظارات مخاطب، وب سایت می‌تواند ارتباط معناداری با بازدیدکنندگان خود ایجاد کند. ابزارهایی برای ایجاد، سازمان‌دهی و توزیع محتوا در وب‌سایت‌ها را این سیستم در میان انواع   ارائه می‌دهد.

رابط کاربری باید استاندارد و ساده باشد تا بتوانید به‌راحتی بین بخش‌های مختلف جابه‌جا شوید و به بخش موردنظرتان دسترسی پیدا کنید. Headless CMS سیستم‌های مدیریت محتوایی هستند که بخش بک‌اند – عملیات سمت سرور – را از بخش فرانت‌اند – فرآیندهای نمایش صفحات سایت روی مرورگر کاربر – را از یکدیگر جدا می‌کنند. یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) خوب برای هر کسب و کار یا فردی که به دنبال ایجاد و مدیریت وب سایت و حضور آنلاین خود است ضروری است. هدف اصلی استفاده از یک سیستم مدیریت محتوا ، رساندن اطلاعات کاربردی به شکلی مؤثر به مخاطبین است. هدف ثانویه دریافت بازخوردها از این محتوا و اطلاعات ارسال شده است که می‌توان با کمک همین سیستم‌ها آن‌ها را از سوی کاربران در قالب فرم‌های نظرسنجی، فرم‌های نظرات، فرم‌های انتقاد و پیشنهادات دریافت کرد. با این حال در نهایت این شما هستید که باید تصمیم‌گیری کنید و با توجه به نیازها و اهداف‌تان بهترین CMS را انتخاب کنید.

ریشه چنین سیستم‌هایی را می‌توان در ابزارهای ساده ایجاد محتوا پیدا کرد که به سیستم‌های پیچیده‌ای که تجربیات دیجیتال پیچیده را مدیریت می‌کنند، تبدیل شدند. در ایران هم سرویس‌دهندگان متعددی اقدام به ارائه سرویس برای راه‌اندازی بلاگ به صورت رایگان کرده‌اند که از محبوب‌ترین و معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به Blogfa یا Blog.ir اشاره کرد. درواقع سی‌ام‌اس‌ها و پلتفرم‌های وبلاگ‌دهی که نوع ساده‌تر سیستم‌های مدیریت محتوا هستند، تمام ابزارهای لازم برای یک کاربر با سطح دانش تقریباً صفر در زمینه وب‌مستری را فراهم کرده‌اند. این ابزارها از ساختار خود وبلاگ و قالب‌های آماده گرفته تا بخش‌های مورد نظر برای مدیریت آسان و راحت وبلاگ و از همه آن‌ها مهم‌تر بخشی ساده برای تولید و انتشار محتوا را شامل می‌شود. در مطلب امروز قرار است به سراغ شخصیت مهم و جذاب مدیر تیم تولید محتوا برویم و پاسخ همه این سوالات را بدهیم. تولید محتوای اثرگذار وب سایت مستلزم استفاده از ابزارهای مختلف برای ساده سازی فرایند تولید محتوا، بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو و اطمینان از کیفیت بالا و مطالب جذاب است.

به همین دلیل، دستیابی به یک توازن میان کیفیت و کمیت محتوا باید در رأس استراتژی‌های تولید محتوا قرار گیرد تا نه تنها به ارتقاء برند کمک کند، بلکه ارتباطی پایداری با مخاطب شکل دهد. پس از ایجاد طرح محتوا، مدیر محتوا جزئیات جزئی مانند جدول زمانی برای ایجاد محتوا، ویرایش، انتشار و ارتقاء را اضافه می کند. تقویم سرمقاله محتوا یک نمای کلان از محتوای برنامه ریزی شده برای هفته ها و ماه های آینده ارائه می دهد. تقویم تحریریه این امکان را برای مدیر محتوا فراهم می کند که اطمینان حاصل کند که تولید و انتشار محتوا طبق برنامه پیش می رود. در حین ایجاد تقویم، مدیر محتوا همچنین زمان بافر را برای هرگونه تاخیر در نظر می‌گیرد و تغییرات لحظه آخری را امکان پذیر می‌کند. مدیر تولید محتوا باید گزارشات دوره‌ای با تحلیل داده‌ها و آمار به‌دست آمده از عملکرد محتوا را تهیه کند و آن‌ها را به مدیران و مدیریت ارائه دهد.

بدون CMS، برای ایجاد نقش‌ها و مجوزهای کاربر در جاوا اسکریپت، باید شرایط و بررسی‌های بسیار پیچیده‌ای را کدنویسی کنید. قالب‌ها طراحی ظاهری وب‌سایت شما را تعیین می‌کنند و معمولا می‌توان آن‌ها را شخصی‌سازی کرد. به دلیل محبوبیت بالای CMS‌ها، جوامع کاربری گسترده‌ای برای آن‌ها وجود دارد. این به شما امکان می‌دهد به راحتی پاسخ سؤالات خود را پیدا کرده یا مشکلات خود را از طریق انجمن‌ها، مستندات و آموزش‌های آنلاین حل کنید. CMS‌ها معمولا با افزونه‌ها و قالب‌های متنوع ارائه می‌شوند که به کاربران اجازه می‌دهند وب‌سایت خود را شخصی‌سازی کنند.

“Content Management Application” یک رابط کاربری است که تمام کارهای‌ وب‌سایت‌تان را توسط آن انجام می‌دهید. این برنامه به شما امکان می‌دهد تا صفحات جدید، پست‌ها، آپلود رسانه‌ها و ویرایش محتوای موجود را انجام دهید. می‌توانید به این بخش از انواع CMS، مانند جعبه ابزاری برای سازمان‌دهی و تغییر محتوا در خانه خود نگاه کنید. شما می‌توانید رنگ‌ها را تغییر دهید، عکس و متن اضافه کنید، بخش‌های مختلف را بکوبید و از نو بسازید و غیره! همه این کارها با داشتن یک  سیستم مدیریت محتوا، مثل آب خوردن آسان و سریع می‌شود. از سوی دیگر CMS همانطور که از نامش مشخص است سامانه ای مخصوص مدیریت محتوای دیجیتال است اما وب سایت الزاما اینطور نیست و ممکن است کارایی و هدف دیگری داشته باشد.

صرف‌نظر از اینکه سازمان شما در چه حوزه‌ای فعالیت می‌کند، برای استخدام مدیر تولید محتوا باید مهارت‌های فرد موردنظر را محک بزنید. تولید محتوا ممکن است بخش بزرگ یا کوچکی از کار مدیران محتوا را تشکیل دهد؛ این به سازمانی که در آن مشغول است بستگی دارد. مدیر سازمانی کوچک که تیمی کوچک هم دارد، احتمالاً بخش عمده‌ای از زمان خود را صرف تولید محتوا می‌کند. با گنجاندن تحقیقات کلمات کلیدی و ملاحظات سئو در تقویم، محتوا را می‌توان برای موتورهای جستجو بهینه کرد و تأثیر آن را بر ترافیک ارگانیک و تعامل مخاطبان به حداکثر رساند. ابزارهایی مانند Google Keyword Planner، SEMrush یا Ahrefs به شناسایی کلمات کلیدی و عبارات مرتبطی که کاربران در جستجوی آن هستند کمک می‌کند.

علاوه بر این، بر مبنای کشیدن و رها کردن (drag-and-drop) طراحی شده و برای کاربرانی که تجربه کدنویسی ندارند بسیار مناسب است. تغییر مسیر یا ری‌دایرکت صفحات قدیمی به صفحات جدید، یکی از بهترین راهکارهای بهبود تجربه کاربری است. یک CMS خوب و کاربردی این امکان را برای شما فراهم می‌کند و از این طریق جلوی خزیده شدن لینک‌های شکسته و قدیمی را می‌گیرد. در نهایت، تولید محتوای متنی همچنان یک سفر یادگیری دائمی است که با چالش‌ها و فرصت‌های جدیدی مواجه است. برای موفقیت در این مسیر، توصیه می‌شود که همیشه در حال گسترش دانش خود باشید و به بازخوردهای مخاطبان گوش دهید تا بتوانید محتوای بهتری تولید کنید.

می‌توانید این شخص را بر اساس شرح وظایف مدیر تولید محتوا که در این مقاله برای شما بازگو کردیم استخدام کنید. فرصت‌های جدید برای تولید محتوا را شکار کند و در قالب پیشبرد استراتژی‌های بازاریابی کسب و کار شما بگنجاند. مدیر کارکشته، بوی غذا را از شش فرسخی استشمام می‌کند و از آن برای حرکت کسب و کارتان بهره می‌گیرد. پلتفرم‌هایی مانند وردپرس، جوملا یا دروپال رابط‌های کاربرپسندی را برای ایجاد و مدیریت محتوای وب سایت ارائه می‌دهند. علاوه بر این، محتوای مؤثر می‌تواند تجربه کاربری خوبی به مراجعه کنندگان بدهد، آگاهی از برند را افزایش دهد و در نهایت به موفقیت وب سایت کمک کند.

خوشبختانه امروزه ابزارهای زیادی برای در دست گرفتن زمام این پادشاه افسانه‌ای به وجود آمده‌اند. کافیست با ما همراه باشید تا با بهترین ابزارهایی که برای مدیریت محتوا استفاده می‌شوند آشنا شوید و جایگاه کلمات کلیدی خود را بهبود ببخشید. مدیریت و برنامه‌ریزیمحتوای تولیدشده و کارایی کارمندان تیم از مجموعه‌ی بسیار حیاتی وظایف مدیر محتوا است. صنعت محتوا روز به روز در حال تغییر است و به‌روزبودن، برای یک مدیر امری ضروری است. او باید بتواند با کسب این روحیه، دانش و مهارت‌های تخصصی خود را ارتقا دهد و برای مدیریت بهتر آماده شود. همچنین او باید از شخصیت محتوایی رقبای کسب‌وکار مطلع باشد تا بتواند برنامه‌ریزی و ایده‌یابی بهتری در جریان مدیریت محتوا انجام دهد.

در این مرحله، مدیر تولید محتوا باید با توجه به استراتژی‌های کلان کسب و کار و هدف‌گذاری‌های سازمان، اهداف محتوایی مشخصی را تعیین کند. این اهداف باید هماهنگ با هدف کسب و کار و برند سازمان باشند و مواردی از قبیل جذب مخاطب، افزایش فروش، آموزش مشتریان و یا افزایش شناخت برند را در بر بگیرد. امروزه بیشتر کسب‌وکارها برای رسیدن به اهداف تجاری خود به بازاریابی دیجیتالی روی آورده‌اند. مسلماً برای آنکه بازاریابی دیجیتالی آن‌ها نتیجه دهد، به تولید محتوای مؤثر نیاز دارند. مدیران محتوا باید با اعضای تیم تولید محتوا، مدیران خود و گهگاهی تیم فروش و پشتیبانی در ارتباط پیوسته باشند. فردی که نمی‌تواند به‌خوبی با افراد مختلف خو بگیرد و ارتباط بسازد، باید بیشتر برای موفق شدن در این زمینه تلاش کند؛ چرا که اصولا مدیر یک تیم تولید محتوا بودن شما را در راس یک کار گروهی عظیم قرار می‌دهد.

پس اگر از صاحبان کسب‌وکار هستید، شک نداشته باشید که از اثر پیش رو مطالب مفید و سودمند بسیاری را فرا خواهید گرفت. جو پولیتزی در کتاب قدرت محتوا، شیوه‌های بازاریابی محتوامحور را به مخاطبین علاقه‌مند آموزش داده است. گفتنی است که این اثر، توسط نشریه‌ی FORTUNE یکی از پنج کتاب خواندنی سال در حوزه‌ی تجارت لقب گرفته است. اگر سایت شما در حال رشد است، ممکن است برای رفع نیازهای خود نیاز به ارتقا به CMS داشته باشید. می توانید جستجوی خود را با بررسی چند مورد از بهترین سیستم های CMS در زیر شروع کنید.

این داده‌ها استراتژی‌های ایجاد و بهینه‌سازی محتوا را برای بهبود بازدید موتور جستجو آگاه می‌کند. پاسخ دادن به سؤالات کاربران با ارائه اطلاعات واضح و مختصر که مستقیماً به نگرانی‌های آنها می‌پردازد، تجربه کاربری خوشایندی به وجود می‌آورد. هوش مصنوعی نه تنها در طراحی بصری، بلکه در بهینه‌سازی متن و محتوا نیز به شما کمک می‌کند. در ادامه به شش معیار مهم یک CMS خوب که می‌توانند به شما در ایجاد و راه‌اندازی سایت کمک کنند، اشاره می‌کنیم. آن‌ها ویژگی‌هایی مانند کنترل دسترسی و قابلیت‌های جست‌وجو را برای مدیریت موثر اسناد سازمان ارائه می‌کنند.

– برنامه‌ریزی و مدیریت زمان انتشار محتوا با توجه به دوره‌های زمانی مختلف و جلب توجه مخاطبان. ااز سایر وظایف مدیر محتوا، ارتقاء و توسعه‌ی تأثیرگذاری محتوا در بازار است. گرچه جایگاه شغلی مدیر محتوا به فهرست بلندی از مهارت‌ها نیاز دارد و وظایف متعددی را به دوش می‌کشد؛ اما این نباید شما را ناامید کند. با داشتن شم نسبی در تمام مهارت‌های ذکرشده و توان و انگیزه یادگیری، می‌توان به سراغ این جایگاه شغلی رفت و در طول کار، مسیر پیشرفت را طی کرد. مدیر محتوا مسئولیت‌های مختلف یک تیم را برعهده دارد، پس باید نظم را سرلوحه کار خود قرار دهد. همچنین به تخصیص منابع، تعیین وظایف به اعضای تیم و تعیین ضرب‌الاجل برای اطمینان از جریان ثابت محتوای تازه کمک می‌کند.

در عوض دروپال بین انواع سیستم های مدیریت محتوا، بالاترین امنیت و سازگاری را به خود اختصاص داده است. شناخت انواع سیستم مدیریت محتوا به شما کمک می‌کند بهترین CMS را برای کسب‌وکار خود انتخاب کنید. در نهایت، برقراری ارتباط مستمر با مخاطبان و دریافت بازخورد از آن‌ها، یکی از کلیدهای اصلی موفقیت در تولید محتوا است. با ایجاد فضایی که مخاطبان بتوانند نظرات خود را به راحتی بیان کنند، می‌توانیم محتوای بهتری تولید کنیم که واقعاً نیازهای آن‌ها را برآورده کند. این نوع تعامل می‌تواند به بهبود کیفیت محتوا و افزایش اعتماد مخاطبان منجر شود.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری