آپدیت الگوریتم های گوگل راهنمای کامل
الگوریتم های گوگل معرفی کامل الگوریتمهای گوگل از ابتدا تا ۲۰۲۳
وبمستران و سئوکاران از الگوریتمهای بهینهسازی سایت برای سئو وبسایت استفاده میکنند تا سایتشان در فهرست نتایج جستجو در جایگاه بهتری قرار بگیرد. از سوی دیگر، گوگل نیز دائماً الگوریتمهای خود را بهروزرسانی میکند تا نتایج بهتری برای جستجوهای کاربرانش نمایش دهد. در سالهای اخیر استفاده گوگل از الگوریتمهای هوش مصنوعی افزایش پیدا کرده و گوگل سعی میکند که با استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی نتایج بهتری را به کاربران نمایش دهد. کبوتر یک نوآوری مهم در جستجوی محلی است و گوگل شروع به استفاده از سیگنال های سنتی رتبه بندی وب سایت برای تأثیرگذاری بر نتایج جستجوی محلی کرده است. در میان تمامی آپدیت الگوریتم های گوگل، Google BERT را میتوان یک تغییر اساسی در روند پردازش زبان طبیعی دانست.
این تغییر فقط در مستندات اعمال شده و هیچ تغییری در رفتار سیستم ایجاد نشده است. شفافسازی سیاست سوءاستفاده از اعتبار سایتچه چیزی تغییر کرده؟سیاست سوءاستفاده از اعتبار سایت بهروزرسانی شده و راهنماییهای ارائه شده در بخش پرسشهای متداول (FAQ) پست وبلاگ ما درباره این موضوع به مستندات اضافه شده است. به همین دلیل گوگل از الگوریتم جدیدی استفاده میکند که بتواند این پیچیدگیها را درک کند. الگوریتم برت گوگل نوعی الگوریتم کمکی برای درک و پردازش زبانهای مختلف است. نام این الگوریتم از عبارت Bidirectional Encoder Representations from Transformers گرفته شده است. در این الگوریتم با استفاده از یادگیری ماشینی در کل متن، گوگل میتواند به خوبی مفهوم و کلیت متن را درک کند.
البته گوگل گفت وبمستران نیاز به نگرانی بابت این موضوع ندارند چون این الگوریتم جدید گوگل صرفا بر کندترین وب سایت ها تاثیر میگذارد. الگوریتم Helpful Content بر شناسایی و ارتقاء محتوای باکیفیت، مرتبط و کاربردی برای کاربران، متمرکز است. این الگوریتم رتبه سایتهایی با محتوای کلیشهای، کپیشده یا کمارزش را کاهش میدهد. زیرا دانستن اینکه الگوریتم های گوگل در سئو چه کاربردی دارند، میانبری است که میتوانید از جریمه شدن توسط گوگل در امان باشید. اگر رتبه سایت شما بعد از آپدیتهای گوگل افت کرده است، برای شناسایی مشکل و حل آن میتوانید از مشاورین ما کمک بگیرید.
الگوریتم فرد تنها بر روی سایتهایی که به دستور العمل های گوگل وبمستر تولز توجه نکردهاند تأثیر میگذارد. الگوریتم گوگل فرد به ترغیب سایتها به تولید محتوای با معنا و با ارزش برای جستجوگرها و نیز تغییر سیاستهای سئو سایتهای تجاری کمک زیادی کرد. از نظر این الگوریتم تبلیغات بیش از حد، محتواهای وبلاگی صرفاً برای رتبه گیری از گوگل، محتواهای کوتاه و کم حجم، تجربه کاربری نامناسب، ناسازگاری سایت با دیوایس های مختلف و محتواهای بی کیفیت اسپم شناخته میشود. در سال 2024، الگوریتمهای گوگل به کمک تکنولوژیهای هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، تجربه کاربری و کیفیت نتایج جستجو را بهبود بخشیدهاند. الگوریتمهایی مانند Helpful Content و MUM بر اهمیت ارائه محتوای مفید و مرتبط تأکید دارند.
این به روزرسانی که 6 روز به طول انجامید، بر روی محصولات به زبان انگلیسی اعمال شد. قبلا در مورد اینکه رتبهبندی نقد و بررسی محصولات چه چیزی هست توضیح دادیم. به همین خاطر هست که نشونت همواره در بحث لینک سازی یا خرید بک لینک، توصیه می کنه که از منابع با کیفیت لینک بگیرید. طبق آپدیت های اخیر، همونطور که گوگل خودش میگه، کیفیت به شدت از کمیت مهم تر شده. البته نگران نباشید، همکاران نشونت آماده هستند تا شما رو در این مورد راهنمایی کنند و تمامی مراحل لینک سازی سایتتون رو از صفر تا صد بر عهده بگیرند. در 13 ژانویه 2020، ابزار moz توانست تغییرات به شدت گسترده و بزرگی را در سطح وب شناسایی کرده و یک آپدیت هسته دیگر توسط گوگل را شناسایی کند.
نتیجه اینکه سایت هایی که با فاصله زمانی بسیار اندکی نسبت به رقبا نتایج را بروز رسانی می کنن شانس بیشتری دارن که سایتشون در رتبه بالاتر از سایت رقبا در معرض دید کاربران بهنگام جستجو قرار بگیره. کاربرد دیگر این مثال رو می شه در زمینه اعلام برندگان یک مسابقه مثل فوتبال دونست. در واقع گوگل با این الگوریتم می تونه جزئیات رو بدون در نظر گرفتن جهت گیری فضایی، به دقت بررسی کنه، و این همون قابلیتی است که موجب می شه موتور جستجو گوگل نیز از میان هزاران سایت ایندکس شده سایت های مرتبط و مطلوب رو براحتی پیدا کنه. تا قبل از این الگوریتم، گوگل برای نمایش نتایج جستجو از کلمات کلیدی جستجو شده بدون در نظر گرفتن مفهوم کلمات استفاده میکرد و بدون در نظر گرفتن ارتباط بین کلمات، هر کدام از کلمات را به طور جدا مورد بررسی قرار میداد. رنک برین که معروف به رتبه بندی با هوش مصنوعیه، یکی از الگوریتم های جدید گوگل مبتنی بر یادگیری مداوم هست که بسیار برای روند بهبود و افزایش سئو سایت ملزم و ضروری وب مسترهاست.
حدس و گمانهها شامل گستره وسیعی میشدند، برخیها تصور میکردند که این بروزرسانی مرتبط با تجارت الکترونیکی (e-commerce) است و برخی این بروز رسانی را مربوط به نمایش سایتها در موبایل میدانستند. به روز رسانی مرغ مگس خوار یک تغییر اساسی در فناوری جستجوی اصلی گوگل بود. گوگل به راهی برای درک بهتر مرتبطترین نتایج و بازگشت به پرسشهای پیچیدهتر در نتیجه رشد جستجوی محاورهای (یعنی جستجوی صوتی) نیاز دارد. گوگل گفت این الگوریتم جدید حدود 90 درصد از جستجوها را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد. اگرچه این به روز رسانی در آن تاریخ اعلام شد، اما در واقع در اوت 2013 عرضه شد. گوگل بهروزرسانی الگوریتمی را برای شناسایی و حذف لینکهای اسپم اعلام کرد.
این الگوریتم به کل جمله یا عبارت نگاه میکند و روابط بین کلمات را در نظر میگیرد. این به معنای آن است که برت میتواند منظور واقعی شما را از جستجو بفهمد و مطالب مرتبط با آن را به شما نشان دهد. این الگوریتم مهم باعث شد در طی این ۶ سال گذشته، از هر ۱۰ تا سایت، حداقل یکی از آنها دچار تغییراتی بزرگی در رتبهبندی شوند. این الگوریتم گوگل، با افزایش طول بخش «توضیحات متا» (Meta Description) از ۱۵۵ کاراکتر به ۳۰۰ کاراکتر توضیحات قویتری را برای درک بهتر مخاطب میدهد. مشکل اینجاست که شما نمیتوانید به روشهای سنتی همان طور که برای الگوریتمهای دیگر سایتتان را سئو میکردید، برای الگوریتم رنک برین هم صفحات سایتتان را سئو کنید مگر اینکه محتوای باکیفیتی بنویسید. این الگوریتم در واقع آپدیتی برای الگوریتم هسته مرکزی است که در سال 2013 ایده ایجاد آن کلید خورد.
درست هنگامی که coronavirus به عنوان یک بیماری همه گیر اعلام شد، جهان به سرعت تغییر کرد، که با تغییرهای چشمگیر در رفتار و نیاز های جستجو گران همراه بود. طبق آخرین گزارشات، RankBrain تقریباً 15٪ از کل جستجوهای گوگل را کنترل می کند. هنوز خیلی زود است، که بگوییم رنگ برین در واقع چه تاثیری بر سئو می گذارد، اما به راحتی می توان تصور کرد که RankBrain همچنان بر محتوای مناسب و با ارزش تمرکز می کند. برای درک عملکرد گوگل کافئین به این مثال توجه کنید، مدتی است که کابینت های آشپزخانه شما کهنه و زهوار در رفته شده است، وقت آن رسیده که به جای تعمیر مجدد قفسه ها، به فکر بازسازی باشید. این سیستم جدید به Google امکان داده است تا داده ها را به مراتب کارآمدتر کرده و آنها را ذخیره کند. نکته مهم درباره گوگل دنس این موضوع است که این اتفاق هر ده سال ممکن است همگام با تغییر فاکتور های گوگل اتفاق بیوفتد، از این رو همواره این الگوریتم مرموز و اسرار آمیز باقی مانده می ماند.
دنی سالیوان از گوگل در توییتر پست کرد که BERT راه اندازی جهانی خود را آغاز می کند و الگوریتم Google BERT در حال گسترش در سراسر جهان و به تمام زبان هاست. خود گوگل وجود مشکلات ایندکسینگ را از ابتدای ماه سپتامبر تایید کرد و ابزار moz هم خبر داد که این مشکلات مخصوصا در انتهای این ماه قابل مشاهده بوده. در این بخش، چند مثال از نحوه عملکرد الگوریتم Passage Ranking را بررسی میکنیم. در ادامه چند مثال برای آشنایی کامل با نحوه عملکرد الگوریتم MUM را قرار دادهایم. قطعا که فقط دونستن اینکه این الگوریتمها چی هستن و چی کار میکنن کافی نیست، مهم اینکه بدونیم برای هر کدوم باید چیکار کنیم و هر کاری که میکنیم در راستای کدوم الگوریتمه که بتونیم تصمیم درست بگیریم و سلیقهای عمل نکنیم. به عنوان مثال، شما به منظور شرکت در یک مهمانی نیاز به آشنایی با یک آرایشگاه دارید، کافیست که از گوگل بخواهید!
در حال حاضر جزئیات رنکبرین به وضوح مشخص نیست، اما با اطمینان میتوان گفت که یک الگوریتم مهم برای گوگل است. هدف اصلی این الگوریتم، شناسایی نتیجه دقیق یا مرتبط برای صفحات وب میباشد. آیا میخواهید وبسایت شما در صدر نتایج جستجوی گوگل بدرخشد؟ همه چیز به درک دقیق الگوریتمهای گوگل بستگی دارد! این سیستمهای پیشرفته طراحی شدهاند تا مرتبطترین و مفیدترین صفحات را برای کاربران پیدا کنند و بر اساس عواملی مانند کیفیت محتوا، اعتبار بکلینکها، کلمات کلیدی و تجربه کاربری، آنها را رتبهبندی کنند. گوگل با بهروزرسانی مستمر و معرفی جدیدترین الگوریتمهای گوگل، به دنبال ارائه نتایجی است که دقیقاً با نیاز کاربران همخوانی داشته باشد. گوگل برای انتخاب نام این آپدیت خود از سرعت و دقت این پرنده الهام گرفته است.
آنچه به گوگل در این امر کمک میکند الگوریتمها هستند.الگوریتمهای جدید گوگل این فرآیند را ظرف چند ثانیه انجام میدهند. الگوریتمهای رتبهبندی گوگل از میان سایتهایی که در خود گوگل ایندکس میشوند به دنبال ارائه اطلاعاتی به مخاطب هستند که بیشترین بازدهی را به دنبال داشته باشد یا به عبارت دیگر لبخند رضایت را بر لبان مخاطب بنشاند. با وجود اینکه الگوریتم های گوگل می توانند سبب جریمه شدن یا افت رتبه وب سایت ها شوند در مقابل نیز میتوانند به کاربران کمک بسیاری کنند. نحوه کار الگوریتم های گوگل به این صورت است که صفحات وب سایت هایی را که شامل کلیدواژه های مورد استفاده شما هنگام سرچ می باشند پیدا میکنند، سپس بر اساس چند فاکتور هر صفحه را رتبه بندی کرده و به آن ها امتیاز میدهند . صفحه هایی که رتبه بالاتری داشته باشند، در صفحه نتایج موتور جستجوی گوگل نیز بالاتر نمایش داده میشوند.
این الگوریتم های گوگل هستند که وب سایت ها را دسته بندی کرده و بهترین آن ها را در رده های بالا و و در صفحه اول گوگل نمایش می دهند . هر کدام از الگوریتم دارای ساختار و قوانین مختص به خود هستند و بر اساس الزامات خدمات سئو ساخته شده اند. این الگوریتم ها در کنار هم باعث بهتر شدن فضای وب و افزایش کیفیت محتوای وب سایت ها میشوند. این مطلب جامع ترین و مفصل ترین لیست الگوریتم ها را در اختیار شما قرار می دهد. گوگل، محبوب ترین موتور جستجو در جهان، از مجموعه ای پیچیده از الگوریتم ها برای مرتب سازی و رتبه بندی نتایج جستجو استفاده می کند.
رییس موتور جستجوی گوگل دنی سالیوان در 29 سپتامبر از طریق توییتر تایید کرد که نوعی به روز رسانی “کوچک” رخ داده است (اما این ارتقاء مربوط به هسته الگوریتم نیست). گوگل گفت که وب سایت ها نباید انتظار داشته باشند که در نتیجه این به روز رسانی تغییرات قابل توجهی را مشاهده کنند و هرگونه کاهش یا بهبود ناگهانی باید تدریجی اتفاق بیفتد. در این مطلب تاریخچه به روز رسانی الگوریتم گوگل از سال 2003 تا حال حاضر ذکر شده که به شما کمک می کنه روند رشد الگوریتم های گوگل رو بشناسید. وقتی آشنایی کافی با آپدیت های هسته گوگل داشته باشید، بهتر می تونید اقدام به سئوی وب سایت کنید. موبایل گدون یا آخرالزمان موبایلی اسمی بود که سئوکارها روی این الگوریتم گذاشته بودند.
با توجه به توضیح بالا، گوگل با الگوریتم کبوتر مکان شما را تشخیص میدهد و میتواند فروشگاه های کفش نزدیک شما را پیدا کند. حضور این الگوریتم در آن زمانها باعث شد که سایتهای منابع مرجع معتبر مانند ویکیپدیا، یاهو و Dmoz به عنوان مکانهای ارزشمندترین برای معرفی سایتهای کوچکتر شناخته شوند. نام الگوریتم پاندا از یکی از مهندسان کلیدی که در این پروژه دخالت داشت، الهام گرفته شده است، و احتمالاً نام پنگوئن نیز از یک منبع مشابه الهام گرفته شده است. دگردیسی، نخستین پلتفرم آموزش آنلاین دیجیتال مارکتینگ در ایران است که با هدف ایجاد مرجعی کامل از آموزشهای تخصصی دیجیتال مارکتینگ و حوزههای مرتبط ایجاد شده است. ما تلاش میکنیم تا بستری ایجاد کنیم که افراد با شرایط مختلف زمانی، مکانی و جسمانی، بتوانند با بهرهگیری از آموزشهای باکیفیت، بهروز و کاربردی، زندگی شخصی و شغلی خود را متحول کنند. به منظور ایندکس صفحات بیشتری بدون به خطر افتادن عملکرد گوگل، گوگل با انتقال برخی از نتایج به ایندکس تکمیلی خود، نتایج را به دو قسمت تقسیم کرد.
سئو محلی از اهمیت بالایی برخوردار است و در بسیاری از مواقع کاربران تمایل دارند که اطلاعات سایتهایی را در نتایج مشاهده کنند که از نظر فیزیکی به آنها نزدیکتر هستند. سایتهای سنتی که مخاطبانشان افراد محله خودشان بودند توانستند از میان افراد همان محله مخاطب جذب کنند. الگوریتم کبوتر گوگل بر اساس لوکیشن کاربران، مرتبطترین نتایج را نمایش میدهد. همانطور که از هدف اصلی این الگوریتم گوگل پیداست، موش کور یا POSSUM آمده تا نتایج جستجوهای مربوط به موقعیت مکانی را دقیقتر و با فیلترهای بیشتری در اختیار جستجوگران قرار دهد. در واقع میتوان الگوریتم POSSUM را به عنوان یک فیلتر محلی دانست که هم برای سایتهای تجاری و هم کاربران و جستجوگرها مفید واقع شده است.
سرویس قوی و پایدار که برای نصب و راهاندازی سیستم مدیریت محتوای وردپرس بهینه شده است. همین سه فاکتور در برخی موارد با نام الگوریتم E-A-T گوگل نیز شناخته میشود اما واقعیت این است که E-A-T یک الگوریتم جداگانه نیست. توجه داشته باشید که فرآیند جدید اطلاعات، از جمله بازخوانی صفحات داخلی، زمانبر است. برای نشان دادن اینکه چگونه استفاده از دادههای ساختاری و رعایت بهترین شیوهها میتواند در پیدا شدن ویدیوی آنلاین کمک کند. مستندات جدیدی درباره نحوه مشخص کردن سیاست بازگشت کالا برای کل سازمان اضافه شد.
EMD مخفف Exact Match Domain به معنی دامنه دقیقا مرتبط است و به دامنههایی اشاره دارد که دقیقا شبیه به کلمه کلیدی هستند که کاربر آن را جستجو میکند. قبلا سایتها بدون توجه به محصول و محتوای خود، دامنه سایت را طبق کلمه کلیدی انتخاب میکردند که رتبه خوبی هم دریافت میکردند که این آپدیت جلوی این روش را گرفت. پس از بهروزرسانی ونیز، گوگل شروع به گنجاندن نتایج جستجو بر اساس مکان فیزیکی جستجوگر یا آدرس IP کرد. گوگل همچنین بهتر می تواند تعیین کند که آیا یک پرس و جو یا وب سایت دارای هدف یا ارتباط محلی است یا خیر. گوگل بهروزرسانی پاندا را اعلام کرده است که تغییر آن ماهها طول میکشد و 2 تا 3 درصد از جستجوهای زبان انگلیسی را تحت تأثیر قرار میدهد.
درک این سیستم پیچیده به شما کمک میکند تا در رتبههای برتر گوگل قرار بگیرید و بیشترین بهره را از فضای دیجیتال ببرید. الگوریتم گورخر گوگل (Google’s Panda Algorithm) یکی از پرکاربردترین الگوریتمهای گوگل است که مسئولیت نظارت بر فروشگاههای آنلاین و جلوگیری از کلاهبرداریهای اینترنتی از طریق این فروشگاهها را بر عهده دارد. این الگوریتم قادر است فروشگاههای تقلبی را شناسایی کند و آنها را از نتایج جستجو حذف کند. الگوریتم گورخر در مارس ۲۰۱۳ توسط مت کاتس (Matt Cutts)، مدیر سابق بخش اسپم گوگل، برای نظارت بر وبسایتهای تجارت الکترونیک معرفی شد. از آنجایی که بیشتر سایتهای خارجی از قبل برای این الگوریتم آماده شده بودند و نمایش مناسبی در صفحات کوچک و موبایل داشتند، تاثیرات این آپدیت خیلی احساس نشد.
الگوریتم گوگل مدیک در واقع برای بررسی سایتهایی که در حوزه های سلامت، بهداشت، سرمایه و سبک زندگی فعال بودند ارائه شد. در صورتی که کاربران با مراجعه به این سایتها سرمایه، تجارت و یا حتی سلامت خود را در خطر میدیدند، نتایج این سایت از جستوجوی گوگل حذف میشدند. در اواسط ماه مارس، جامعه جستجو و کاربران اینترنت با شایعاتی مبنی بر بهروزرسانی الگوریتم جدید گوگل، با هدف بررسی تاکتیکهای سئو کلاه سیاه پر شد. الگوریتم موش کور کاربرد و عملکرد مشابهي با الگوريتم کبوتر دارد. سئوی محلی نیز نوعی از بهینه سازی است که به کاربران این اجازه را می دهد تا کسب و کار های مورد نظر خود که در نزدیکی آن ها قرار دارد را پیدا کنند. الگوریتم موش کور یا Possum فرآیندی است که توسط موتور جستجو انجام می شود، تا سئو محلی را مورد بررسی قرار دهد.
به ازای جستجوی هر عبارتی در گوگل هزار نتیجه وجود دارد، گوگل از طریق الگوریتمهای خود تصمیم میگیرد که نتایج با چه نظم و ترتیبی به کاربر نمایش داده شود. این الگوریتم نسخه اولیه آن در سال 2015 منتشر شد که یک قابلیت هوش مصنوعی و یا اصطلاحا Data Mining را به گوگل می دهد، تا مفهوم جستجوی کاربران را بهتر درک کند، و با توجه به آن نتایج بهتر و دقیق تری را به کاربران نمایش دهد. گوگل برای اینکه نظارت بسیار خوبی بر امنیت فرهنگی داشته باشد از این الگوریتم استفاده میکند، این الگوریتم با هدف جریمه کردن افراد به ظاهر زدن یکی از کلمات کلیدی مستاجری مانند قمار و شرط بندی در محتوای خود استفاده میکنند تاکید دارد. کمپانی Google هر ساله آپدیت های جدیدی بر روی الگوریتم های منتشر شده را انجام می دهد، و کسانی که میخواهند صفحات وب سایت خود را مطابق با جدیدترین آپدیت های گوگل بهینه سازی کنند باید مطالعه دقیقی را برروی این الگوریتم ها داشته باشند. همان طور که تا به این جا متوجه شده اید الگوریتم های گوگل در سئو و معیار های رتبه بندی هر وب سایت بسیار تاثیر دارند. با توجه به اینکه الگوریتم های گوگل بسیار مهم هستند و با در نظر گرفتن چند معیار اصلی و رعایت آن ها به راحتی میتوان در صفحات اول گوگل قرار گرفت.
در این موقعیت بود که گوگل الگوریتم EMD را در سال 2012 منتشر شد و در این سالها بارها آپدیت شده و بهبود یافته است. الگوریتم EMD در واقع یک آپدیت بزرگ بود که باعث شد سایتهای بیکیفیت از رده خارج شوند. الگوریتم پاندا اولین گام بزرگ گوگل برای جنگ با صفحات پر از محتوای بی ارزش و محتواهای بی کیفیت بود. هدف اصلی این بروز رسانی پاداش دادن به سایتهایی با محتوای ارزشمند و کاهش چشمگیر حضور سایتهای ضعیف در نتایج جستجو بود. علاوه بر این، پاندا محتواهای مشکل ساز مانند محتواهای کوتاه، محتوای تکراری، محتوای بدون اعتبار، محتوای خیلی بلند و نامفهوم، صفحات با تبلیغات زیاد را مورد بررسی قرار داده و آنها را در لیست محتواهای اسپم قرار داد.
هدف سیستمهای جستجوی Google جلوگیری از ارائه صفحات وب تکراری یا تقریباً تکراری است. و چون سبکی که استفاده میکنم بر پایه واقعیات سئو و ارائه ارزش به کاربر است. من بعد از هر آپدیت گوگل خوشحال میشوم چرا که افزایش ترافیک یا رتبه دارم. بعضی از افراد، دچار وسواس در مورد پیگیری الگوریتمهای گوگل شدهاند و مدام در حال پیگیری تغییرات و آپدیتهای جدید هستند. برای پاسخ به سوالات کاربران درباره نحوه اجرای این برچسبگذاری برای دستهبندیهایی با آیتمهای زیاد، مانند محتوای صفحهبندی شده یا اسکرول بی نهایت.
https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/