10 عادت بدی که مانع خواب می شوند!



یک خواب خوب شبانه قدرت افزایش بهره وری، شادی، تصمیم گیری بهتر و ایجاد ایده های جدید را دارد. برعکس، مطالعات نشان می دهد که رابطه مستقیمی بین کمبود خواب و عملکرد ضعیف در محل کار وجود دارد. برای اینکه بتوانید یک خواب خوب شبانه داشته باشید، باید از قبل برنامه ریزی کنید و اجازه ندهید عادت های بد در برنامه شما اختلال ایجاد کنند.

مشکلات زیر خواب شما را خراب می کند:

تمرینات ورزشی را ادامه ندهید

تحقیقات نشان داده است که ورزش صبح و عصر می تواند کیفیت خواب شبانه شما را بهبود بخشد. طبق این مطالعات، ورزش حدود 45 دقیقه به خواب شبانه اضافه می کند.

غذای آخر شب

اگر یک وعده غذایی سنگین بخوریم و بلافاصله به رختخواب برویم، خواب ما به اندازه کافی ترمیم کننده نخواهد بود زیرا دستگاه گوارش به جای استراحت برای روز بعد، مشغول هضم غذا است. خوردن وعده های غذایی در طول روز به کاهش رفلاکس اسید معده که یکی از دلایل اصلی بد خوابی است کمک می کند.

قبل از خواب آرام نمی گیرد

وقتی استرس در طول روز زیاد می شود، خواب شبانه را تقریبا غیرممکن می کند. پس از همه، آرام کردن مغز دشوار می شود. بدون صرف زمان قبل از خواب برای آرام کردن ذهن و پرت کردن حواس خود از کار، تقریباً غیرممکن است که بخوابید زیرا هنوز به نگرانی های خود فکر می کنید. یک راه این است که هر کاری را که باید روز بعد انجام دهید یادداشت کنید.

کار با گوشی هوشمند در رختخواب

حتما بخوانید:
می‌توانید بعداً از ما تشکر کنید - سه علت توقف هیجان زده داروهای گیاهی

صفحه نمایش LED گوشی های هوشمند نور آبی ساطع می کنند که تحقیقات نشان داده می تواند به بینایی آسیب برساند و تولید ملاتونین را کاهش دهد. ملاتونین هورمونی است که چرخه خواب را تنظیم می کند.

در رختخواب کار کنید

نور لپ تاپ همچنین از ترشح ملاتونین جلوگیری می کند. کار در رختخواب به این معنی است که قبل از خواب به خودتان زمان کافی برای استراحت نمی دهید. همچنین کار در رختخواب این پیام را می دهد که اتاق محل کار است نه خواب. هر چه بیشتر در رختخواب کار کنید، ذهن شما متمرکزتر و هوشیارتر خواهد بود.

عصر یا شب قهوه بنوشید

وقتی انرژی در محل کار کم است، می خواهید یک فنجان قهوه دیگر بنوشید، اما در این صورت می توانید حتی بیشتر خسته شوید. شش ساعت طول می کشد تا اثرات کافئین از بین برود، که می تواند به طور جدی خواب را مختل کند.

در نور می خوابد

در اتاق خواب نور نباید وجود داشته باشد. چه نور لامپ کنار جاده ای که از پرده می گذرد و وارد اتاق می شود، یا قدرت سوسو زدن تلویزیون و تلفن. همه این نورها خواب ترمیمی و عمیق را مختل می کنند.

آخر هفته ها بیشتر بخوابید

برای اکثر مردم، معمولاً بین میزان خوابی که در طول هفته و آخر هفته می‌خوابید، تفاوت زیادی وجود دارد، اما خواب بیشتر در آخر هفته، ساعت بدن شما را به چرخه خواب جدیدی باز می‌گرداند و این چرخه دوباره در روزهای هفته تغییر می‌کند. . بهترین راه برای بهتر خوابیدن این است که هر روز هفته برنامه یکسانی داشته باشید.

حتما بخوانید:
قهرمان جنگ عراق ، آلوین کاشه ، نزدیک به دریافت مدال افتخار است

اختلاف نظر

الگوی خواب منظم از جهات دیگر نیز مفید است. استرس روز کاری آرامش را از بین می برد. شما باید این را درک کنید و برای خواب خود برنامه ریزی کنید. یک دوش آب گرم قبل از خواب استرس روز را از بین می برد.

نادیده گرفتن احساسی که نسبت به کارتان دارید

فرسودگی شغلی اغلب با احساس خستگی همراه است. یکی از نشانه های فرسودگی شغلی، کم خوابی است. افرادی که استرس کاری بالایی دارند نیز در رویاهای خود نگران مسائل کاری هستند. اگر علائم فرسودگی ناشی از کار خود را نادیده بگیرید، هزینه آن را با خواب ارزشمند خود خواهید پرداخت.

منبع: جام جم


ادامه مطلب


دیدگاهتان را بنویسید

hacklink al hd film izle php shell indir siber güvenlik türkçe anime izle Fethiye Escort android rat duşakabin fiyatları fud crypter hack forum bayan escort - vip elit escort lyft accident lawyer html nullednulled themesViagraAşık Etme Büyüsüsugar rush oynabomb bonanza oyna