این دستگاه فی مابین برق شهری و تجهیزات برقی قرار گرفته و در صورت قطع برق شهری، برق تجهیزات را از نحوه باتری تامین می نماید. یو پی اس در رخ نبودن الکتریسیته اولیه یا این که الکتریسیته شهری از برق ثانویه به جهت پر‌نور نمودن دستگاه مصرفی استعمال می کند. وجود باطری در یو پی اس ها لازم است و این اطمینان را می دهد که در صورت جدا جریان برق، UPS کار خویش را به صحت انجام می دهد. این باتریها به جهت انجام عملیات آغاز و یا این که تامین انرژی اولیه راهاندازی اتومبیل طراحی شده اند. شارژ دوباره باتری به وسیله مدار شارژ یو پی اس هنگام وصل مجدد نتورک برق انجام می شود. خیلی از ادمینهای نتورک همین سؤال را پرسیدهاند که چه تفاوتی میان باتری UPS و یا باتری اتومبیل وجود دارد؟ انواع متفاوتی از باتری های یو پی اس برای دستگاه یو پی اس وجود دارند که شیوه شارژ آن‌ها اهمیت نیز متعدد است. چه تفاوتی میان باتری UPS و باتری اتومبیل وجود دارد؟ باتری UPS از دسته نیکل کادمیوم و یا این که باتری UPS از نوع لیتیوم، مدل نسبتا پیشرفته تری از باطریها هستند. در قدیم نوعی از باتری معروف به «باتری اسید خشک» هم وارد بازار شده بود که نباید آن را حساس باتریهای نیکل کادمیوم و یا این که لیتیوم غلط گرفت. اکثرا تکنولوژی رکتیفایر و اینورتر در همین دستگاهها هردو IGBT می باشد. عامل آن هم همین است که کلاس طبقه بندی VFI هم می تواند از قطعی برق محافظت نماید و هم ولتاژ و فرکانس گزینه نیاز را تهیه و تنظیم کند. اختلال اساسی که باطریهای سربی اسیدی دارند آن است که در زمان فعالیت، به خاطر تجزیه محلول الکترولیت خود، مقدار گاز هیدروژن در اطراف متصاعد قیمت یو پی اس 20kva میکنند. در واقع باید گفت که باتریهایی که در اتومبیلها استعمال میشوند، بخش اعظم از نوع سربی اسیدی (چه خشک و چه تر) هستند. در همین مدل باتریها از دو عنصر سرب و اسید سولفوریک برای ذخیرهسازی انرژی برق باتری یو پی اس 12 ولت 42 آمپر به کار گیری شده است. میزان ذخیرهسازی آن‌ها ناچیز میباشد و به جهت تامین ولتاژهای بالا و یا تامین الکتریسیته دیتاسنترهای بزرگ چندان مطلوب نیستند و محدودیتهای زیادی را تولید میکنند. دانسیته این مقدار گاز هیدروژن در فضای گرم دیتاسنتر میتواند سبب ساز ساخت آتشسوزی شود.

ایندکسر