هنگامیکه تاج پیستون به رنگ خاکستری در امده میباشد نشان دهنده این هست که موتور داغ کرده است . پیستون از آلیاژ آلومینیوم ساخته می شود (آلیاژ آلومینیوم مخلوطی از آلومینیوم و فلز های دیگر است)،زیرا فلز سبکی است.وزن هر پیستون در حدود ۴۵۰/۰ کیلو گرم (۱پوند)است.دامنه یا نصیب ذیل پیستون را می تراشند تا هم وزن آن کمتر یابد و هم جا برای وزنه های تعادل میل لنگ باز شود. فلز اینوار آلیاژ فولاد نیکل دار است که از ۳۶% نیکل ، ۸/۶۳% آهن ، ۲/۰ بهینه سازی سایت برای google کربن تشکیل می شود.این آلیاژ در حرارت های بسیار حیاتی انبساط بسیار کمی میباشد و لذا از انبساط پیستون آلومینیومی خودداری می کند. همچنین تعمیر آن‌ها ممکن است دشوار یا این که کمدردسر باشد. علل مهم بروز این ایراد آن می باشد که یا سوخت تزریقی به موتور بیش از میزان رقیق بوده میباشد ، یا شمع های موتور از جور خیلی گرم تعیین شده اند و یا این‌که سیستم جرقه موتور زودتر از موعد لازم کار می نماید ( به این معنی که آدوانس است ) و یا این‌که نسبت چگالی به تناسب اکتان سوخت ، خیلی بالاست و یا این که به هیچ وجه موتور مشکل کلی گرم شدن را دارد. این نصیب سطح بالایی پیستون است به طور معمول دایرهای رخ هست و نیروی ساخت شده توسط سوخت مستقیما بر روی آن وارد میشود سر بعضا از پیستونها خصوصا پیستونهای موتورهای دوزمانه و موتورهای دیزلی فرمدار ساخته میشود. در نتیجه هنگام خط مش اندازی موتور سطح پیستون ساییده نمی شود. در خودروهای سواری و سبک از پیستون آلومینیومی استعمال میشود. زدن پیستون صدایی است که از جا به جا شدن پیستون از یک طرف سیلندر یه طرف دیگر آن، در آغاز حرکت انبساط،ناشی می شود. پیستون اولی قطعه موتور میباشد که شروع به حرکت مینماید و انرژی به وجود آمده از احتراق سوخت را به میل لنگ منتقل مینماید. در شکل بالا فشار ناشی از احتراق باعث می شود که پیستون در اکنون حرکت به سمت بالا زمانی به نقطه مرگ بالایی نزدیک می شود اندکی به طرف راست کج شود.در سرانجام سر پایینی تراز فشار گیر اهمیت حیاتی جداره سیلندر تماس پیدا می کند.پس از آنکه پیستون از نقطه مرگ بالایی گذشت،صاف می شود.در این زمان سطح فشار گیر دارای به طور تمام اهمیت جداره سیلندر تماس پیدا می کند.این تماس نوعی فعالیت روبشی است که زدن پیستون را به حد اقل می رساند.در نتیجه همین کار موتور آرام تر کار می نماید و دوام پیستون ارتقاء پیدا می کند.زدن پیستون معمولا صرفا در موتور های کهنه ای تماشا می شود که جدار سیلندر های آنها ساییده شده و دامنه پیستون آنان ساییده و یا شکسته شده piston 350 raptor است.

ایندکسر