گرچه امروزه پیستون های آلومینیمی ریختگی اشاعه بیشتری دارا هستند ولی مدل آهنگری آن برای موتور های سنگین و مالامال توان استفاده می شود. به فضاهای میان این شیارها زمین حلقه گفته می شود. به این جور موتورها v6 گفته میشود. براین اساس برخی از سازندگان به جای آن‌ها از موتور ۵ سیلندر خطی استفاده میکنند. از آنجایی که پیستون ها در ارتفاع عمر موتور، میلیون ها توشه بالا و زیر می روند، عایق بندی پیستون ها از با piston 85 kx زیادی برخوردار است. جهت ارتقا قدرت تولیدی موتور ، تعداد سیلندر ها هم ارتقا و بر پایه آرایش و تعداد سیلندر ها ، تعداد پیستون ها انتخاب می گردد . موتور های ۶ سیلندر خطی اهمیت این که از اقتدار مهربانی بر خوردارند، البته یک میزان درازند و جا دادن آنان در ذیل کاپوت یک میزان مشکل است. پس بایستی پیستونی به شدت پهن و بزرگ اهمیت شاتونی بلند داشته باشند تا بتوانند قدرت دوچندان زیادی را تولید کنند . همین گونه موتورها زیرا فقط یک پیستون دارند -و پیستون دیگری وجود ندارد که لرزش آن را خنثی کند- غالبا سر و صدای متعددی ساخت میکنند. همین طرح هنوز در موتورهای کامیون و تجاری بزرگ آیتم به کارگیری قرار می گیرد ، ولی مدتهاست که در خودروها و موتورسیکلت ها اصلی طرح سبک تری که به پیستون دمپایی معروف میباشد جایگزین شده است. یاتاقان های انتهای بزرگ با روغن دریافت شده پایین فشار از طریق گذرگاه های میل لنگ روغن کاری می شوند. مهم بیشتر کردن درصدی سیلیکون به آلومینیم ( حدود 16 %) میزان انبساط حرارتی به نحو چشم گیری کمتر می یابد. همین پیستون ها عمدتا در اتومبیلهای سواری و سبک به کار گیری می گردد . همین موتوها غالبا کمتر از ۲ لیتر حجم دارا‌هستند و ارزان، ریز و مناسب اتومبیل های سبک اند و صد البته صدای آنان هیچ جذابیتی ندارد. این موتورها اکثر اوقات بیش از ۳ تا ۵ لیتر حجم دارند، مضاعف قوی و صدای غرش آن‌ها هر شنونده ای را به هیجان میآورد. واجب به ذكر میباشد كه طبق شكل (4) بايد بين پيستون و سيلندر نيز لقي مناسبي را در لحاظ گرفت تا در شکل تغيير بعدها پيستون و سيلندر به دليل تغيير دما ، پيستون باطن سيلندر گير نكنند. اگر دوست دارید همین نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت دیتاها مضاعف بخش اعظم در مورد صنایع پیستون سازان قائم لطفا به بازدید از وب وب سایت ما.

ایندکسر