دسته‌بندی نشده

شکل و رنگ در طراحی لوگو موارد کاربردی

شکل و رنگ در طراحی لوگو موارد کاربردی

مقاله نحوه تأثیر رنگ ها و اشکال در لوگوها بر تصویر مارک را شرح می دهد و موارد کاربردی روانشناسی رنگ و شکل را در طراحی لوگو نشان می دهد.

پل رند گفت که طراحی سفیر خاموش برند شما است. در ادامه فکر او می توانیم اضافه کنیم که طراحی لوگو قلب هویت یک نام تجاری است که شخصیت یک شرکت یا محصول را نشان می دهد. اگر می خواهید ارتباط خود را با مخاطب هدف برقرار کنید و داستان یک نام تجاری را بازگو کنید ، شروع با یک لوگو انتخاب خوبی خواهد بود.

 

امروز ما اجزای بصری یک لوگو را توصیف می کنیم که برای درک بصری قانع کننده ضروری هستند و همچنین موارد کاربردی روانشناسی رنگ و اشکال در طراحی را برای مارک تجاری نشان می دهیم.

 

روانشناسی در طراحی لوگو

برای ایجاد یک لوگوی م ،ثر ، طراحان باید کوچکترین اجزای تشکیل دهنده آن را در نظر بگیرند و در مورد تأثیر آنها بر مشتریان احتمالی فکر کنند. علم مطالعه تأثیر عوامل مختلف بر ذهن و رفتار انسان به عنوان روانشناسی شناخته می شود. آگاهی از اصول روانشناختی به درک خواسته ها و انگیزه های انسانی کمک می کند ، به این معنی که طراحان می توانند واکنش کاربران احتمالی را در برابر راه حل های خاص پیش بینی کنند.

 

ممکن است مردم متوجه نشوند اما ذهن اغلب به اشیاء بصری که بر احساسات و رفتار تأثیر می گذارد واکنش نشان می دهد. در مقاله های قبلی خود ، ما دو شاخه روانشناسی را توصیف کردیم که تأثیر اشکال و رنگ ها را بر درک بصری افراد مورد مطالعه قرار می دهند. به طور خلاصه ، هر رنگ و شکل با معنی خاص خود درک می شود ، بنابراین وقتی به یک شیء بصری نگاه می کنیم ، مغز ما پیام خاصی را دریافت می کند و مطابق آنچه می بینیم واکنش نشان می دهد.

 

با درک نقش روانشناسی رنگ و شکل ، متخصصان طراحی می توانند معنای آرم را کنترل کنند. هر جزء انتخاب شده با تأمل به مردم کمک می کند تا معنی لوگو را به درستی بخوانند.

 

رنگ در طراحی لوگو

تحقیقات ارائه شده توسط Colorcom نشان داد که قضاوت ناخودآگاه افراد در مورد یک محصول تنها 90 ثانیه طول می کشد و بین 62 تا 90 درصد این ارزیابی تنها بر اساس رنگ است. به همین دلیل است که موفقیت استراتژی برند تا حد زیادی به رنگ های انتخاب شده برای طراحی لوگو بستگی دارد.

 

رنگها نه تنها برای ظاهر بصری محصولات بلکه برای شناختن نام تجاری آنها یک عامل حیاتی هستند. در مقاله رنگ در طراحی: تأثیر بر عملکرد کاربران ، ما معانی رنگهای متداول در مارک تجاری را شرح دادیم و در اینجا خلاصه ای کوتاه است.

 

قرمز. اعتماد به نفس ، جوانی و قدرت.

نارنجی. دوستانه ، گرم و پر انرژی.

رنگ زرد. شادی ، خوش بینی و گرما.

سبز. صلح ، رشد و سلامتی.

آبی. اعتماد ، امنیت و ثبات.

رنگ بنفش. لوکس ، خلاق و عاقل.

سیاه قابل اعتماد ، پیچیده و با تجربه.

سفید. ساده ، آرام و تمیز.

 

انتخاب رنگ نباید تنها بر اساس معنای رایج باشد. درک بصری برای همه کاملاً فردی است بنابراین اثرات رنگ ممکن است به دلیل عواملی مانند سن ، فرهنگ و جنسیت متفاوت باشد. به عنوان مثال ، کودکان رنگ زرد را بسیار دوست دارند ، اما وقتی بزرگتر می شویم معمولاً جذابیت کمتری به نظر می رسد. علاوه بر این ، تفاوت های فرهنگی زیادی در تعریف رنگ وجود دارد. برای اطمینان از اینکه رنگ به طور م forثر در استراتژی نام تجاری کار می کند ، ضروری است که ترجیحات مخاطب مورد نظر را در نظر بگیرید.

نمونه طراحی لوگو رسانه هنر برتر

دیدگاهتان را بنویسید

Comment
Name*
Mail*
Website*