راه حل بی خوابی چیست؟



افرادی که مشکل خواب دارند و خواب کافی ندارند می توانند در زندگی روزمره با مشکلات جدی روبرو شوند. اگر این مشکل بسیار جدی است، باید با پزشک متخصص مشورت کنید. برای پیشگیری از سایر بیماری های همراه.

بادام ها

بادام یکی از آجیل های خوشمزه، پرطرفدار و مغذی است. بادام سرشار از مواد مغذی مختلف مورد نیاز بدن از جمله آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و فیبر است. علاوه بر این، چون سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است، برای سلامت قلب و دستگاه گوارش بسیار مفید است.

اما مطالعات ثابت می کند که بادام برای خواب خوب و درمان بی خوابی بسیار مفید است. دلیل این امر وجود هورمون ملاتونین در بادام است. ملاتونین عملکرد ساعت بیولوژیکی را بهبود می بخشد. و زمان خواب را به بدن شما یادآوری می کند.

علاوه بر این، بادام سرشار از منیزیم است. مصرف منیزیم کیفیت خواب را بهبود می بخشد و از بی خوابی جلوگیری می کند. بنابراین، محصولات خوب برای درمان بی خوابی چیست؟ یکی از آنها بادام است!

بوقلمون

نتایج برخی مطالعات نشان می دهد که مصرف گوشت بوقلمون کیفیت خواب را بهبود می بخشد و به تجربه خواب راحت کمک می کند. گوشت بوقلمون بسیار خوشمزه و لذیذ است. و سرشار از انواع مواد مغذی مورد نیاز بدن است. علاوه بر این به دلیل داشتن پروتئین غنی گزینه مناسبی برای ورزشکاران محسوب می شود.

گوشت بوقلمون حاوی اسید آمینه تریپتوفان است که باعث افزایش تولید ملاتونین در بدن می شود. ملاتونین برای خواب خوب مفید است. علاوه بر این، برخی مطالعات نشان می دهد که خوردن مقدار متوسط ​​پروتئین قبل از خواب کیفیت خواب را بهبود می بخشد. به همین دلیل بوقلمون غذای خوبی برای درمان کم خوابی و بهبود کیفیت خواب محسوب می شود.

حتما بخوانید:
دیوان عالی کشور موافقت می کند که الزامات عملکرد Medicaid را در نظر بگیرد

چای بابونه

چای بابونه یک نوشیدنی گیاهی محبوب است. که خواص زیادی برای سلامت بدن انسان دارد. نوشیدن چای بابونه سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و از ابتلا به سرطان های مختلف پیشگیری می کند. علاوه بر این، چای بابونه دارای برخی خواص مفید در درمان بی خوابی است.

بابونه حاوی آپیژنین است. این ماده یک آنتی اکسیدان محسوب می شود. این آنتی اکسیدان به گیرنده های عصبی خاص در مغز متصل می شود. و باعث افزایش احساس خواب آلودگی خواهد شد. به همین دلیل نوشیدن چای بابونه گزینه مناسبی برای یک خواب راحت محسوب می شود.

کیوی

کیوی میوه ای کم کالری و بسیار مفید و مغذی است. که طعم بی نظیری دارد; و بسیار خوشمزه و پرطرفدار است. خوردن کیوی برای بهبود سلامت قسمت های مختلف بدن از جمله دستگاه گوارش، کاهش کلسترول بد خون، کاهش التهاب و تقویت سیستم ایمنی مفید است.

برخی از مطالعات در اثبات مفید بودن کیوی برای بهبود کیفیت خواب خوب هستند. و در درمان بی خوابی تاثیر مثبت دارد. این اثرات مثبت با وجود ماده ای به نام سروتونین توضیح داده می شود. سروتونین یک ماده شیمیایی است که کیفیت خواب را بهبود می بخشد.

آب گیلاس

آب گیلاس یک نوشیدنی بسیار محبوب و خوش طعم است. که خواص بی نظیری برای سلامت انسان دارد. آب آلبالو علاوه بر خواص بی نظیر برای التیام بدن، خواص موثری برای خواب راحت و درمان بی خوابی دارد. در واقع بسیاری از افراد این نوشیدنی ترش را یکی از نوشیدنی های خواب آور می دانند.

گردو

گردو مانند بادام از غذاهای محبوب و خوشمزه است. که برای بی خوابی مفید است. گردو علاوه بر خواص منحصر به فرد برای سلامتی انسان، حاوی موادی است که باعث تولید سروتونین در بدن می شود. و به این ترتیب کیفیت خواب را بهبود می بخشد و خوابی راحت را تجربه می کند.

حتما بخوانید:
الکترود چیست ؟

چای بار

چای بار یا بار چای یک نوشیدنی سنتی و بسیار خوش طعم است. این نوشیدنی گیاهی به دلیل پتانسیل بسیار قوی در کاهش استرس مورد استفاده قرار می گیرد. اما از خاصیت این نوشیدنی برای درمان بی خوابی غافل نشوید. زرشک نیز مانند بابونه حاوی آپیژنین است. این ماده احساس خواب آلودگی را افزایش می دهد و به شما کمک می کند خواب راحت داشته باشید. به همین دلیل دمنوش یا دمنوش گاو زبان گزینه مناسبی برای بی خوابی است. بهتر است بدانید که گیاه سنبل الطیب علاوه بر زبان گائو به بی خوابی نیز معروف است.

ماهی (ماهی چرب)

نتایج برخی مطالعات نشان می دهد که مصرف ماهی های چرب که سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است می تواند به بهبود کیفیت خواب کمک کند. محققان بر این باورند که ماهی برای بهبود کیفیت خواب مفید است زیرا سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 و ویتامین D است.

شکل

ممکن است کمی عجیب و دور از انتظار به نظر برسد. اما خوردن برنج به خصوص برنج سفید می تواند به درمان بی خوابی کمک کند. البته تحقیقات انجام شده در این مورد و کربوهیدرات ها به طور کلی هنوز تکمیل نشده است. اما نتایج اولیه نشان می دهد که خوردن برنج با بهبود کیفیت خواب مرتبط است.

موز

یکی دیگر از غذاهای خوشمزه برای یک خواب آرام و راحت، موز است. موز سرشار از پتاسیم، منیزیم و فیبر است که باعث شل شدن و شل شدن عضلات می شود. در نتیجه خوابی راحت را تجربه خواهید کرد.


ادامه مطلب


منبع: سلامت نیوز

دیدگاهتان را بنویسید