شرکت هیمورا به برهان حساسیتی که این سیستم ها از آن برخوردار می باشند در ساخت آنها همت بر استفاده از قطعات حیاتی میزان مرغوب بودن و رتبه یک نموده و برج های خنک کننده ی متنوعی در جور ها و ظرفیت های متفاوتی را ایجاد نموده است. برج خنك كننده نمی تواند دمای آب را كمتر از نقطه شبنم هوا برساند و به همین استدلال در مواقعی كه نیاز باشد دما به كمتر از این میزان یعنی حدود هجده جايگاه سانتیگراد رسانده شود دیگر برج خنك كننده كارساز نیست. موتورهای ضد انفجار برای استفاده در برنامه های برج خنک کننده پتروشیمی و پالایشگاه ترجیح دیتا می برج خنک کننده نیروگاه مفتح شوند. از آنجایی که آب داغ محل ورود ممکن می باشد اهمیت گاز های خطرناک باشد، در صورت وجود موتور های نامرغوب احتمال انفجار وجود خواهد داشت. هدف وجود آن ها پخش یکنواخت آب داغ محل ورود در باطن برج خنک کننده است. از طرفی بها تمام شده برج خنك كننده ذیل خیس از چیلر میباشد و از طرف دیگر مراقبت و تعمیر برج خنك كننده سهل وآسان خیس و كم هزینه خیس از چیلر هست .همچنین مصرف انرژی چیلر هم تعدادی برابر كولینگ تاور است. كولینگ تاور محدودیتی داراست كه گاه صنعت گران را وادار می كند از چیلر به کارگیری كنند. برج خنك كننده به طور معمول مزایای اکثری نسبت به چیلر برج خنک کننده ساری پویا دارد. از طرف دیگر، موتور حرفه برج خنک کننده باید نکات ایمنی مثل وجود سیم اتصال به زمین را رعایت کرده باشد. برج های خنک کننده را عمدتا مهم دقت به روشی که از آن به جهت ساخت هوا به کار گیری می کنند به دو جور جریان طبیعی و جریان تحمیلی تقسیم بندی می کنند، به برج خنک کننده ای که به وسیله ی یک کنوکسیون طبیعی موجب ایجاد جریان هوا می شود برج خنک کننده ی طبیعی و یا این که کولینگ تاور اتمسفریک گفته می شود، و به کولینگ تاوری که هوا حیاتی استفاده از یک حرفه و یا این که دمنده در باطن کولینگ تاور جریان می یابد.

ایندکسر