شکل هاى زیر نحوه ى اتصال ستاره را به صورت مدارى و روى تخته کلم موتور نشان مى دهند. همانطور که در تصاویر زیر مشخص است، سوراخهایی روی موتور تعبیه کرده و خازن را روی موتور سوار میکنیم. بنابراین در صورتی که قصد ورود به بازار کار این شغل را دارید در قدم اول بهترین آموزشگاه سیم پیچی را شناسایی کرده و در دوره های آموزش سیم پیچی موتور آن ثبت نام نمایید. سیم پیچی موتور یکی از مراحلی است که در ساخت موتورهای مختلف باید طی گردد تا بتواند کار کند. برگزاری دوره در کارگاه های مجهز، برگزاری دوره به صورت عملی، آموزش صفر تا صد سیم پیچی با ضمانت یادگیری و امکان بازآموزیی رایگان دوره، ارائه مشاوره و پشتیبانی، آموزش توسط اساتید متخصص از جمله ویژگی هایی است که یک آموزشگاه خوب و تخصصی سیم پیچی دارا می باشد. حتی امکان استعلام قیمت رایگان از افراد متخصص برای خدمات سیم پیچی تجهیزات فنی وجود دارد. با استعلام قیمت رایگان پس از ثبت سفارش در “خدمت از ما” به راحتی میتوانید قیمت انواع سیم پیچی مانند قیمت سیم پیچی کولر را دریافت کنید. بالشتک یا استاتور در مـوتــور یـونیـورسـال وظیفـه ایجـاد میدان اصلـی را به عـهـده دارنـد.کـه از دو پیچک کـه روی کـفشک های قطب پیچیده شـده تشکیل شـده اسـت .

قرار گرفتن سیمها به دور موتور و لوازم الکتریکی بصورت دوار بوجود آورنده یک میدان مغناطسی در اثر عبور جریان الکتریکی از این سیمها را به دنبال دارد. هر بالشتک یا استاتور از دو سیم پیچ تشکیل شده است ، که با برق دار شدن آنها یک میدان مغناطیسی ایجاد می کنند و باعث چرخش موتور یا آرمیچر می شوند . سپس در واحدهای منبع تغذیه ، سیم کارت ، مدار آنتن ، پردازنده و قسمت شارژ تمرکز می کنیم و هر یک از آنها با جزئیات کامل شرح داده می شود. باشد چون در سیم پیچی یك طبقه هر یك از شیارها توسط بازوی كلاف پر می شود بنابراین هر كلاف دو شیار را پر می كند لذا برای m فاز رابطه زیر برقرار خواهد بود. كه در این رابطه تعداد كلافهای هر فاز در سیم پیچی یك طبقه بوده و برابر با عدد صحیح و بدون اعشاری می باشد.

در مثالهای ذكر شده دو سوم كل شیارها به سیم پیچ اصلی و یك سوم شیارهای باقی مانده به شیارهای راه اندازی اختصاص داده شد اما در خیلی از موتورهای یك فاز تعداد شیارهای اصلی از دو سوم و تعداد شیارهای راه انداز از یك سوم كل شیارها بیشتر بوده و در نتیجه اجباراً تعدادی از شیارها به صورت دو طبقه پر می شوند در شیارهای دو طبقه می توان دو بازوی مربوط به كلافهای اصلی و یا دو بازوی مربوط به كلافهای فرعی را جای داد و یا اینكه یك بازو از كلاف راه انداز و یا تركیبی از حالتهای ذكر شده در هر شیار دو طبقه واقع شوند كه معمولا این شیارها دارای پهنا و عمق بزرگتر از تعبیه شیارها می باشند. در خیلی از شهرها به دلیل نبود سیم پیچ بـالشتک و آرمیچر ، تعمیرکاران دستگاه های صنعتی به جای باز پیچی بالشتـک ها و آرمبچر های سوخته از قطعات نو استفاده می کند.که این کار باعث ایجاد هزینه زیاد برای مشتری می شود.و معمولاً بالـشتک ها و آرمیچر هایی که به عنوان یدک در بازار وجود دارد غیر اصلی می باشند.که طبیعتا از طول عمر کمی برخوردارند .

کارورزی که بازار کار شدیداً به او احتیاج خواهد داشت. بنابراین بدون نگرانی وارد بازار کار شوید و چالش ها و سوالات خود را با استاد در میان بگذارید. • کیفیت کار را فراموش نکنید. در این روش نصف شیارها را سیم پیچ اصلی و نصف دیگر را، سیم پیچ راه انداز یا سیم پیچ کمکی اشغال می کند. این روش هم به حداقل زمان 6 ماهه نیاز دارد علاوه بر این در این روش آموزش سیم پیچی جامع و اصولی نیست. در سیم پیچی دو طبقه بعد از جا گذاری اولین کلاف احتیاجی به خالی گذاشتن شیار نیست. ج: در سیم پیچی دو طبقه تعداد حلقه های هر كلاف نصف تعداد حلقه های كلاف سیم پیچی یك طبقه بوده و یك بازوی كلاف در كف شیار و بازوی دیگر در بالای شیار قرار می گیرد. خیر، سیم پیچی هر ماشین الکتریکی به مواردی مانند؛ تک فاز، سه فاز، چند فاز، نحوه برآیند ولتاژی، شار محوری، شار شعاعی و بسیاری موارد دیگر بستگی داشته و می تواند به کلی متفاوت از هم باشند. افراد و تکنسینهای متخصص فعال در “خدمت از ما” برای انجام انواع سیم پیچی با مشاهده علائم دستگاه برقی از کار افتاده و بررسی وضعیت موتور الکتریکی دستگاه، بصورت حدودی قیمتی را به مشتریان اعلام میکنند.

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از کتاب آموزش سیم پیچی ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

ایندکسر